غار آلتین بشیک آنتالیا؛ بزرگترین دریاچه زیر زمینی در ترکیه

به گزارش استدیو مرینا، غار آلتین بشیک آنتالیا یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه می باشد که از زیبایی بی نظیری برخوردار است. آنتالیا یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه می باشد که سالانه گردشگران بی شماری را به سوی خود جذب می نماید. در واقع می توان گفت که ترکیه یکی از کشورهای محبوب توریستی در سراسر جهان می باشد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین تورهای تفریحی شناخته شده است. از مهم ترین دلایل اهمیت و محبوبیت این کشور، می توان به موقعیت جغرافیایی بی نظیر و منحصر به فرد آن اشاره نمود.

غار آلتین بشیک آنتالیا؛ بزرگترین دریاچه زیر زمینی در ترکیه

کشور ترکیه در میان دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و بخشی از این کشور در قاره آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است. به همین علت، این کشور به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است که هرکدام زیبایی و مجذوب کنندهیت خاص خودشان را دارند.

از مهم ترین جاذبه های این کشور، می توان به سواحل بسیار زیبا و متعدد، غذاهای لذیذ و متنوع، اجناس برند معروف، آب و هوای مطلوب و امکانات تفریحی بی شمار آن اشاره نمود. سالانه بسیاری از ایرانیان، کشور ترکیه به ویژه شهرهای آنتالیا و استانبول را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند و از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن لذت می برند. اگر اهل طبیعت گردی و جاذبه های گردشگری طبیعی هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با غار آلتین بشیک آنتالیا که یکی از زیبا ترین جاذبه های این شهر می باشد، آشنا کنیم.

آنتالیا را بیشتر بشناسید

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای توریستی منطقه دریای مدیترانه می باشد که با مساحت 1400 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر، در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این شهر زیبا به علت جاذبه های طبیعی بی شمارش از جمله غار آلتین بشیک آنتالیا، سواحل دلنشین و منظره ها تماشای و مجذوب کننده، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. بسیاری از مسافران کشور ترکیه، آنتالیا را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می نمایند به طوری که در حال حاضر به عنوان یکی از برترین های صنعت توریسم در جهان شناخته شده و در واقع مرکز سیاحتی و جهانگردی کشور ترکیه می باشد.

زبان رسمی مردم ترکیه، ترکی استانبولی می باشد اما بسیاری از آن ها به زبان بین المللی انگلیسی هم مسلط هستند. آب و هوای ساحلی و آفتابی آنتالیا، مورد استقبال بسیاری از گردشگران واقع شده و آن را به یکی از برترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان تبدیل نموده است. اگر اهل تفریحات ساحلی و آبی هستید، باید بگوییم که آنتالیا یکی از برترین گزینه های سفر برای شماست! از قلم نیاندازید که واحد پولی این کشور لیر است و برای خرید و استفاده از امکانات گوناگون، احتیاج دارید به اندازه کافی لیر همراه خود داشته باشید.

روش های سفر به آنتالیا

شما می توانید از راه های زمینی و هوایی به کشور ترکیه و شهر آنتالیا سفر کنید. سفرهای هوایی سریع تر بوده و احتیاج به هزینه بیشتری دارند. اما سفرهای زمینی ارزان تر هستند و نسبت به روش اول، زمان بر می باشند.

  • راه هوایی

این روزها بسیاری از افراد، به علت آسایش و سهولت بیشتر، سفرهای هوایی را انتخاب می نمایند. برای سفر به آنتالیا از طریق هواپیما، باید بدانید که از ایران پرواز مستقیم به این شهر وجود ندارد و مقصد پروازهای ایرانی، فرودگاه اسپارتا می باشد که حدود 3 ساعت با آنتالیا فاصله دارد. اما با استفاده از پروازهای ترک، مقصد شما فرودگاه بین المللی آنتالیا خواهد بود که در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. به طور طبیعی، هزینه این پروازها بیشتر بوده و بعلاوه از کیفیت بالاتری هم برخوردارند.

  • راه زمینی

شما می توانید با از طریق ماشین شخصی خود یا با اتوبوس به کشور ترکیه و شهر آنتالیا سفر کنید. ایران و ترکیه دارای سه پایانه مرزی مشترک هستند که شامل مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو می باشد و شما می توانید از هر یکی از این مسیرها به ترکیه سفر کنید. برای سفر به کشور ترکیه از طریق راه های زمینی باید مدارکی از جمله مجوز خروج از کشور، کارت مالکیت خودرو، بیمه 10 روزه ماشین، برچسب CD و IR، پلاک بین المللی و گواهینامه بین المللی یک ساله را تهیه کنید. هنگام سفر با اتوبوس، ابتدا از مرکز کشور یعنی آنکارا عبور نموده و پس از 9 ساعت به شهر آنتالیا خواهید رسید.

چه تفریحاتی در آنتالیا وجود دارد؟

همانطور که گفتیم جاذبه های طبیعی بسیاری مانند غار آلتین بشیک آنتالیا، دره پلدار و غیره، گردشگران را به سمت این شهر زیبا کشانده اند. اما، از طرفی هم باید بگوییم که آنتالیا سرزمین تفریحات بسیار گوناگون و هیجان انگیز می باشد و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این شهر می باشد. این شهر ساحلی مرکز تفریحات بسیار متنوعی از جمله تفریحات آبی می باشد و یکی از برترین مکان ها برای افرادی است که در پی هیجان و خوش گذرانی هستند! در ادامه شما را با چند نمونه از تفریحات رایج در آنتالیا آشنا می کنیم.

  • آفرود

یکی از مجذوب کننده ترین و مهیج ترین تفریحات آنتالیا، آفرود می باشد. طبیعت بکر و زیبای این شهر، بستر مناسبی را برای تفریح های مانند آفرود ایجاد نموده است. اگر شما هم از هواداران ماشین های مسابقه ای هستید، تجربه ماشین سواری بر روی تپه های خاکی پر فراز و نشیب و جاده های پرپیچ و خم آنتالیا می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند!

  • غواصی

این شهر ساحلی، یکی از برترین مکان ها برای علاقه مندان غواصی می باشد و بیش از 25 مرکز غواصی دارد. فرقی نمی کند که شما حرفه ای یا مبتدی هستنید. در هر صورت می توانید غواصی در آب های آنتالیا و لذت بردن از شگفتی های زیر آب را تجربه کنید.

  • گلف

زمین های گلف آنتالیا بسیار مجهز بوده و مطابق استانداردهای روز جهان طراحی شده اند و همین موضوع منجر به محبوبیت آن ها شده است به طوری که سالانه گلف بازان حرفه ای بسیاری از سراسر جهان به این شهر سفر می نمایند.

  • رفتینگ

رفتینگ به معنای قایق سواری در رودهای خروشان می باشد و در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین تفریحات آبی در آنتالیا شناخته شده است. شما می توانید با استفاده از قایق های مخصوص، از طبیعت زیبای سواحل و مجذوب کنندهیت چشم گیر آب های خروشان لذت ببرید.

غار آلتین بشیک در سواحل بی نظیر آنتالیا

یکی از دلایل محبوبیت آنتالیا، سواحل بسیار زیبا و با کیفیت آن می باشد. این سواحل از طبیعت بکری برخوردارند و بعضی از آن ها شامل جاذبه های طبیعی تماشای مانند غار آلتین بشیک آنتالیا و بعلاوه امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری هستند که گردشگران و مسافران را از سرتاسر جهان به سوی خود جذب می نمایند. از سواحل معروف این شهر می توان به موارد زیر اشاره نمود

  • ساحل لارا

این ساحل در بخش شرقی آنتالیا واقع شده است که بیشتر هتل های لوکس و معروف در اطراف آن واقع شده اند.

  • ساحل کنی آلتی

این ساحل زیبا و تماشای، در میان صخره ها و کوه های بیدگلرالی واقع شده است و منظره زیبای آن شما را شگفت زده خواهد نمود.

  • ساحل چیرالی

یکی از پرهوادارترین و شلوغ ترین سواحل آنتالیا، ساحل ماسه ای چیرالی می باشد که از مجذوب کنندهیت بی نظیر و چشم گیری برخوردار است.

غار آلتین بشیک آنتالیا | جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری آنتالیا آنقدر زیاد است که شما را برای روزها و هفته ها سرگرم خواهد نمود. بسیاری از افراد هوادار جاذبه های طبیعی هم چون غار آلتین بشیک آنتالیا هستند و بعضی هم به آثار تاریخی و فرهنگی علاقه دارند. در ادامه به شرح چند نمونه از معروف ترین و پرهوادار ترین آن ها می پردازیم:

  1. دروازه هادریان

دروازه هادریان که در زبان بومی اوچ قاپیلار نام دارد، یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی آنتالیا می باشد. معماری شگفت انگیز و با شکوه این دروازه از طاق نصرت های رومی، ستون های فاخر و دیوارهای مرمری سفید رنگ تشکیل شده است. در دو طرف دروازه، دو ستون قرار گرفته که قدمت یکی از آن ها به دوران امپراتوری روم باز می گردد و دیگری متعلق به دوران سلطنت سلطان علاءالدین کی قباد اول یعنی نیمه اول سده سیزده بعد از میلاد می باشد. اگر به معماری و بناهای تاریخی علاقه دارید، حتما از این دروازه قدیمی تماشا فرمایید.

  1. موزه باستان شناسی

این موزه یکی از تماشای ترین مکان های تاریخی و فرهنگی آنتالیا می باشد که بیش از 5 هزار اثر هنری را در دل خود جای داده و به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین موزه های ترکیه شناخته شده است. وسعت این موزه حدود 7000 متر مربع است و از 14 اتاق تشکیل شده که رد هر کدام آثار تاریخی ارزشمندی به نمایش گذاشته شده است. اگر اهل تاریخ و فرهنگ هستید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می کنیم.

  1. اسکله قدیمی

این اسکله بر روی صخره های ساحل مدیترانه واقع شده و قدمت آن به 150 سال پیش باز میگردد و در دوره سلجوقیان ترک و بیزانس و عثمانی ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اگر اهل تورهای آبی و قایق سواری هستید، حتما به این اسکله زیبا و پرهوادار سر بزنید!

  1. برج ساعت

برج ساعت یکی از بازماندگان برج های هشتادگانه آنتالیا می باشد که از ارزش تاریخی بالایی برخوردار بوده و در مرکز شهر واقع شده است. زیبایی این برج در شب ها دو چندان می گردد و نگاه هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. جالب است بدانید که این برج به عنوان نماد استواری و مقاومت شناخته شده است. رستوران های مختلف، کافه و هتل های معروف و بسیاری از پارک های زیبا در اطراف این برج قرار دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

  1. دره عمیق پلدار (کورپولو کانیون)

این دره زیبا در شمال شرقی آنتالیا واقع شده است و دارای حیات وحش تماشای و گونه های گیاهی متفاوتی می باشد که نظر گردشگران را به سوی خود جلب نموده است. منطقه شهر باستانی سلگه و قله کوهستانی دده گل نیز از تماشای ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی هستند که در اطراف این دره واقع شده اند و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. منظره ها زیبا و طبیعت بکر دره پلدا، آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های آنتالیا تبدیل نموده است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.

غار آلتین بشیک آنتالیا، از زیباترین جاذبه های طبیعی ترکیه!

ترکیه به لحاظ مجذوب کنندهیت های طبیعی و میراث تاریخی و فرهنگی، کشوری بسیار غنی می باشد و به همین علت یکی از مجذوب کننده ترین مکان ها برای گردشگران خارجی است. یکی از ویژگی های اصلی این کشور، غارهای بسیار بزرگ و عمیق می باشد به طوری که به آن لقب سرزمین یا بهشت غارها را داده اند. با توجه به شرایط مطلوب زمین شناسی، بیش از 40000 غار در این کشور واقع شده است و همین موضوع کشور ترکیه را به یکی از برترین گزینه ها برای غارنوردی تبدیل نموده است!

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم، کشور ترکیه جاذبه های طبیعی بی شماری در دل خود جای داده است که یکی از زیبا ترین و تماشای ترین آن ها، غار آلتین بشیک آنتالیا می باشد. این غار یکی از مهم ترین و بزرگ ترین غار های ترکیه است که دارای دو دریاچه زیرزمینی زیبا می باشد که طول یکی از آن ها به 125 متر می رسد! در واقع باید بگوییم که بزرگترین دریاچه زیرزمینی در دل این غار قرار گرفته است. غار زیبا و تماشای آلتین بشیک آنتالیا، گنجینه ای از مجموعه های سنگی از جنس سنگ تراورتن می باشد و مجذوب کنندهیت چشم گیری برخوردار است.

غـار آلتین بشیک آنتالیا در کجا واقع شده است؟

غار زیبای آلتین بشیک آنتالیا در دل پارک ملی این شهر واقع شده است. که این پارک بزرگ در 12 کیلومتری جنوب شرقی آیدین کنت و در فاصله 55 کیلومتری شمال ماناوگات واقع شده است. این پارک گونه های گیاهی مختلفی را شامل می گردد و از منظره بسیار زیبا و دلنشینی برخوردار است. حیات وحش زیبا و متنوع در کنار طبیعت چشم نواز، این پارک را به یکی از محبوب ترین منطقه ها آنتالیا تبدیل نموده است.

جالب است بدانید که غار آلتین بشیک آنتالیا به علت دریاچه زیرزمینی که دارد، دارای رتبه سوم در اروپا و رتبه اول در ترکیه می باشد. این دریاچه 125 متر طول و 2200 متر عرض دارد و عمق آن به 15 متر می رسد. شما می توانید با استفاده از قایق ها موجود در این غار به گشت و گذار بپردازید و از از حفره های سنگ آهکی و پل های طبیعی عبور کنید و از تماشای طبیعت زیبا لذت ببرید. ورودی پارک ملی کاملا رایگان است و برای استفاده از قایق ها فقط به 14 لیر احتیاج دارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2088

به "غار آلتین بشیک آنتالیا؛ بزرگترین دریاچه زیر زمینی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار آلتین بشیک آنتالیا؛ بزرگترین دریاچه زیر زمینی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید