آلمان درباره شهروندان داعشی خود از ترکیه اطلاعات خواست

به گزارش استدیو مرینا، ترکیه اظهار داشت که 11 عضو آلمانی داعش را به کشورشان مسترد می نماید، مقامات آلمانی از ترکیه خواستند درباره اعضای داعش که در زندان های ترکیه هستند اطلاعاتی در اختیار آنها بگذارد تا بتوانند این افراد را دادگاهی نمایند.

آلمان درباره شهروندان داعشی خود از ترکیه اطلاعات خواست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از دویچه وله، خبر ورود شهروندان عضو داعش از ترکیه به آلمان دو روز است که به مهم ترین موضوع رسانه های آلمان تبدیل شده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، در مجموع سه زن، پنج مرد و دو کودک محبوس در ترکیه که تابعیت آلمانی دارند به این کشور بازگردانده می شوند.

روز دوشنبه 20 آبان (11 نوامبر) نیز یک شهروند آلمانی که گفته شده عضو گروه داعش بوده از ترکیه به آلمان برگردانده شده است. مقامات آلمانی هم به این موضوع واکنش نشان دادند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از ترکیه خواست هر چه زودتر اطلاعاتی را که ثابت می نماید این افراد با گروه داعش در ارتباط و یا عضو این گروه هستند در اختیار آلمان بگذارد.

به گفته وزیر خارجه آلمان، اگر افراد تحویل داده شده ارتباطی با عملیات جنگی داعش داشته باشند باید در مقابل دادگاه های آلمان جوابگو باشند.

ماس همچنین تاکید نمود که برای ثابت کردن گناه این افراد احتیاج به مدارک و اسناد قاطعی هست.

ماس اضافه نمود: ما می خواهیم آنالیز کنیم که آیا افرادی وجود دارند که به طریقی با داعش در ارتباط باشند.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان هم در واکنش به بازگشت اعضای داعش به آلمان گفت که درباره این افراد آنالیز های دقیق و لازم انجام خواهد گرفت.

وزیر کشور آلمان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند اطمینان داشته باشند که هر پرونده جداگانه توسط مقامات آلمانی مورد آنالیز دقیق قرار می گیرد و تمام کوشش ها برای جلوگیری از تبدیل شدن این افراد به یک تهدید انجام خواهد گرفت.

اسماعیل چاتاقلی، سخنگوی وزارت کشور ترکیه نیز بیان کرد که روز پنج شنبه 14 نوامبر، هشت آلمانی، 11 فرانسوی، دو ایرلندی و یک دانمارکی اعضای داعش به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد. چاتاقلی همچنین اطلاع داد که یک عضو آمریکایی داعش هم از ترکیه اخراج شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، هفته گذشته گفت که 1149 داعشی در زندان های این کشور به سر می برند که میان آنها 737 نفر از اعضای خارجی داعش هستند.

هنوز تعداد دقیق اعضای آلمانی داعش اعلام نشده اما طبق گفته مقامات ترکیه، شهروندان آلمان عضو گروه تروریستی داعش به زودی به این کشور پس فرستاده خواهند شد.

کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و هلند از تحویل دریافت شهروندان عضو داعش خود سر باز زده اند و از آنها سلب تابعیت نموده اند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه به شدت به این موضوع اعتراض نموده و گفته است که ترکیه هتل هیچ یک از اعضای خارجی داعش نیست. وزیر کشور ترکیه انتقاد نموده است که کشورهایی مانند بریتانیا و هلند با لغو تابعیت این افراد آسان ترین راه را انتخاب نموده اند.

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان گفته است که دولت این کشور با پس دریافت شهروندان داعشی خود مخالف نیست و به لحاظ قانونی هم نمی توان با آن مخالفت کرد.

مطابق کنوانسیون نیویورک که در سال 1961 تصویب شده سلب تابعیت افراد غیرقانونی محسوب می گردد. با این حال بعضی از کشورها مانند فرانسه و بریتانیا این کنوانسیون را تصویب ننموده اند.

کشور آلمان هم قانونی را پذیرفته است که بر اساس آن می تواند تابعیت آن عده از جهادگرانی را که تابعیت یک کشور دیگر را هم دارند پس بگیرد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،بازتاب حمله تروریستی تهران در خبرگزاری های مهم دنیا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 543

به "آلمان درباره شهروندان داعشی خود از ترکیه اطلاعات خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان درباره شهروندان داعشی خود از ترکیه اطلاعات خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید