بیانیه نمایندگان اقلیت دینی مجلس در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره)

به گزارش استدیو مرینا، نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی گفتند: عنایتی ویژه که امام (ره) داشتند تبلور آن را در حضور نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس خبرگان قانون اساسی و استمرار آن را در قانون اساسی می بینیم.

بیانیه نمایندگان اقلیت دینی مجلس در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره)

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای به مناسب سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید داشتند که بر مبنای درایت ایشان بود که یک دلی و یکپارچگی آحاد ملت از همان ابتدا مورد توجه بود، عنایتی ویژه که تبلور آن را در حضور نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس خبرگان قانون اساسی و استمرار آن را در قانون اساسی می بینیم.

متن کامل این بیانیه به توضیح زیر است:

جامعه ایرانی که در پهنای تاریخ تمدن ساز خود و در گستره پر تنوع جغرافیا و اقلیم خود همیشه عنصر اصلی هویت خود را با فرهنگ دینی تعریف نموده و می نماید، اوج آن را در انقلاب اسلامی با راهنمایی معمار عظیم آن امام خمینی (ره) به منصه ظهور رساند.

امام همچون رهبری بلامنازع، با فراست، دورنگر چشم اندازی تعیین از رهروان ملت عظیم ایران تصویر نمود و ملت نیز برخاسته از ریشه فرهنگ و باور های خود سر در این راه نهاد. جوامع پیروان ادیان الهی کشور نیز که همیشه با هسته اصیل ملت یک دل و همگام بوده در این فرصت به موج حضور پیوست و بر تکالیف و حضور در فرایند انقلاب و سیر تکاملی آن واقف و پایمردی نشان داد که اوج آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بوده ایم.

حال آن که در آستانه سالگرد رحلت آن عظیم مرد تاریخ و انقلاب اسلامی ایران هستیم، بیش از پیش بر میراث حق طلبانه و برجسته امام خود مطلع گشته ایم. چرا که بر مبنای درایت ایشان بود که یک دلی و یکپارچگی آحاد ملت از همان ابتدا مورد توجه بود، عنایتی ویژه که تبلور آن را در حضور نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس خبرگان قانون اساسی و استمرار آن را در قانون اساسی می بینیم.

ما نمایندگان جوامع پیروان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه، مسئولان کشوری و لشکری و مردم شریف ایران اطمینان داریم که رهروی ملت در جهت اصیل انقلاب همچنان راهگشای موانع و مسائل و با حفظ استقلال و اتکا به نفس وصول به اهداف والا و مشترک را ممکن خواهد ساخت.

آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال کشور

همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب

شارلی انویه تکیه نماینده آشوریان وکلدانیان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1002

به "بیانیه نمایندگان اقلیت دینی مجلس در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه نمایندگان اقلیت دینی مجلس در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید