تخریب یک بنای دوره پهلوی در سبزوار ، مالک از شهرداری مجوز تخریب گرفت!

به گزارش استدیو مرینا، یک خانه قدیمی متعلق به دوره پهلوی در خیابان سهراب سبزوار تخریب شد.

تخریب یک بنای دوره پهلوی در سبزوار ، مالک از شهرداری مجوز تخریب گرفت!

خبرنگاران - مسعود پسندیده رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار گفت: قدمت این خانه مربوط به دوره پهلوی است و مالک آن پس از دریافت مجوز شهرداری اقدام به تخریب بنا نموده است.

وی افزود: بیشتر خانه های تاریخی سبزوار در اختیار مالکان شخصی است که باید با خرید آنها و با مشارکت شورای شهر و شهرداری از تخریب آنها جلوگیری گردد.

مسعود پسندیده ادامه داد: خانه های تاریخی نماد هر شهری از جمله سبزوار هستند که احیا و مرمت آنها منجر به رشد گردشگری و توسعه مالی آن شهرستان می گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار با بیان اینکه بیش از 15 خانه تاریخی در سبزوار شناسایی شده اند به ایرنا گفت: خانه های اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار از جمله آنهاست.

محسن برآبادی مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار نیز گفت: مالکان خانه های تاریخی برای تخریب بنا یا تغییر کاربری باید از شهرداری مجوز دریافت نمایند و شهرداری هم بر مبنای قانون از اداره میراث فرهنگی استعلام بگیرد.

محمد اختریان مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز گفت: مالکان خانه های قدیمی که خانه آنها در ردیف آثار ملی ثبت نشده برای تخریب احتیاج به مجوز شهرداری ندارند.

منبع: چمدان
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 553

به "تخریب یک بنای دوره پهلوی در سبزوار ، مالک از شهرداری مجوز تخریب گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب یک بنای دوره پهلوی در سبزوار ، مالک از شهرداری مجوز تخریب گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید