تقدیر آزادی خواستار کشمیری از سخنرانی عمران خان در سازمان ملل

به گزارش استدیو مرینا، رهبران آزادی خواه کشمیری ضمن تقدیر از سخنرانی عمران خان در سازمان ملل آن را دفاعی موثر از حقوق مردم کشمیر توصیف کردند.

تقدیر آزادی خواستار کشمیری از سخنرانی عمران خان در سازمان ملل

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، فیض نقشبندی و سید عبدالله گیلانی از رهبران مطرح آزادی خواه کشمیری سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل را دفاعی موثر از حقوق مردم کشمیر توصیف کردند.

گیلانی در این خصوص گفت: عمران خان سخنانی را که سال ها مردم کشمیر نتوانسته بودند آنها را بیان نمایند به همه مردم جهان خاطرنشان کرد.

وی توضیح داد: سخنرانی عمران خان باعث شد که روحیه مردم کشمیر بهتر گردد و مردم جهان نیز به اندیشه های افراط گرایانه آر اس اس و حکومت دهلی نو پی ببرند.

نقشبندی نیز گفت: عمران خان پیش از سفر به آمریکا اعلام نموده بود من نماینده مردم کشمیر خواهم بود و به خوبی توانست وظیفه خود را انجام دهد.

وی گفت: کشورهای جهان توجهی به موضوع کشمیر نمی نمایند و عمران خان به خوبی توانست نسبت به عواقب این بی توجهی به آنها هشدار دهد.

این آزادی خواه کشمیری اضافه نمود: مبارزه و مقاومت مردم کشمیر تا زمانی که حقوق مردم این منطقه به صورت کامل به آنها داده گردد ادامه خواهد یافت و ما از نظامیان هندی هراسی نداریم.

لازم به ذکر است از شروع حکومت نظامی در کشمیر و حبس خانگی مردم توسط نظامیان هندی 57 روز می گذرد و در این مدت کمبود مواد غذایی و دارو باعث مرگ ده ها کشمیری شده است.

عمران خان روز آدینه طی سخنرانی خود در سازمان ملل به مساله کشمیر پرداخته و از اوضاع اسفبار این منطقه اشغالی سخن گفت.

هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 400

به "تقدیر آزادی خواستار کشمیری از سخنرانی عمران خان در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر آزادی خواستار کشمیری از سخنرانی عمران خان در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید