دیدار با رئیس جمهوری فنلاند

به گزارش استدیو مرینا، در سراسر آن روز، تلویزیون فنلاند گزارش های تصویری مبسوطی را درباره دیدار بوش- گورباچف منتشر می کرد. اجلاس سال 1990 شاید آخرین باری بود که رئیس جمهوری امریکا با رهبر شوروی،روسیه در هلسینکی دیدار می کرد. من جزو معدود افرادی در تیم همراه ترامپ بودم که آن اجلاس را به یاد داشتم چه برسد به اینکه کسی در تیم ترامپ در آن اجلاس شرکت داشته باشد.

دیدار با رئیس جمهوری فنلاند

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

ترامپ در نشست کوتاه توجیهی ما عمدتاً از جف سشنز دادستان کل به دلیل اقدام جدیدش در کنار کشیدن از تحقیقات روسیه گله کرد و گفت او عقل خود را از دست داده است. مذاکرات واقعی ما با موضوع دخالت روسیه در انتخابات برگزار گشت و ترامپ از همان ابتدا یادآوری کرد که نمی تواند هرگونه دخالت روسیه را تأیید کند و تمایلی هم به این کار ندارد، زیرا بر این باور است با این کار مشروعیت انتخاب خود او زیر سؤال می رود و روایت ها درباره اینکه هدف تحقیقات خود ترامپ است را تأیید می کند.

ساعت 9 و 30 دقیقه صبح برای صرف صبحانه به مجتمع محل سکونت رئیس جمهوری فنلاند که همان نزدیکی ها بود، رفتیم. هر چند درباره مسائل مختلفی مذاکره کردیم، ولی نینیستو رئیس جمهوری فنلاند عمدتاً تأکید داشت که سه نکته را درباره روسیه مطرح کند؛ اولی چگونگی تعامل با پوتین بود. نینیستو به ترامپ یادآوری کرد که پوتین مرد جنگ است و ترامپ اگر ضربه ای خورد باید به آن جواب دهد.

نکته دومی که بر آن تاکید کرد اهمیت احترام گذاشتن به پوتین بود و اینکه اگر اعتماد ایجاد شود او ممکن است سنجیده تر رفتار کند. در نهایت، نینیستو - که گویی ترامپ را برای مسابقه بوکس آماده می کرد- به او هشدار داد هرگز وا ندهد و حتی یک ذره هم کوتاه نیاید. رئیس جمهوری فنلاند جملات انگیزشی خود را با این ضرب المثل فنلاندی به سرانجام رساند که قزاق ها هر چیزی را که سست و ضعیف باشد به تسخیر خود درمی آورند. نینیستو گفت؛ فنلاند ارتشی 280 هزار نفری دارد و اگر مورد حمله قرار بگیرد هزینه آن برای مهاجمان بسیار بالا خواهد بود.

ترامپ پرسید آیا فنلاند علاقه مند است به ناتو ملحق شود و نینیستو پاسخ دو پهلویی به او داد که نه مفهوم آری و نه مفهوم نه داشت اما همه درها را هم نمی بست. وی سپس به همان جملات انگیزشی اش بازگشت و گفت پوتین احمق نیست و به کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد. هر چند پوتین با درگیر شدن در درگیری های دونباس اوکراین مرتکب اشتباه شده بود اما رئیس جمهوری فنلاند باور نداشت که پوتین کریمه را پس خواهد داد. ترامپ، اوباما را مقصر دانست و وعده داد هرگز چنین رفتاری را نخواهد پذیرفت. به باور من تأکید ترامپ بر این بود که اگر او رئیس جمهوری بود پوتین هرگز چنین اقدامی را انجام نمی داد. وقتی به کالاستاجاتورپا برگشتیم شنیدیم که هواپیمای پوتین با تأخیر مسکو را ترک کرده که این در راستای همان الگوی او در منتظر نگه داشتن میهمانانش بود. ، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1245

به "دیدار با رئیس جمهوری فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با رئیس جمهوری فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید