لک لک سفید ژاپنی ها اولین محموله را به ایستگاه فضایی ارسال کرد

به گزارش استدیو مرینا، اولین کپسول فضایی رباتیک ژاپنی ها برای ارسال محموله فضایی به ایستگاه فضایی پرتاب شد.

لک لک سفید ژاپنی ها اولین محموله را به ایستگاه فضایی ارسال کرد

به گزارش خبرنگار ، کارشناسان آژانس فضایی ژاپن JAXA اعلام نموده اند موشک فضایی H-IIB ساخت این کشور حامل کپسول فضایی باری تمام رباتیک به نام HTV-8 خواهد بود که محموله هایی برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی حمل خواهد نمود.

پرتاب این کپسول فضایی باری در روز 10 سپتامبر سال میلادی جاری از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن انجام شد.

کپسول فضایی HTV-8 حامل حدود 4 تن محموله برای شش فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی است و پرتاب آن همزمان با دهمین سالگرد ساخت کپسول فضایی HTV از طریق محققان JAXA انجام می گردد.

این کپسول فضایی با نام Kounotori کونوتوری به معنی لک لک سفید در زبان ژاپنی است؛ محموله حمل شده از طریق کپسول تمام رباتیک شامل شش باتری جدید یون لیتیومی و صفحه های آداپتور خورشیدی است که با نمونه های قدیمی مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی جایگزین خواهد شد.

از جمله دیگر تجهیزات HTV-8 یک سیستم ارتباطی نوری ماهواره ای کوچک و آزمایشی به نام SOLISS است که دانشمندان برای آنالیز گرانش و بیولوژی سلولی در ایستگاه فضایی بین المللی به فضا می فرستند.

هر کپسول فضایی HTV دارای یک محفظه داخلی است تا فضانوردان بتوانند محموله ها را به داخل ایستگاه فضایی منتقل نمایند و دارای یک منطقه بارگذاری خارجی برای تجهیزاتی، چون باتری های جدید آرایه ای خورشیدی است که برای وسایل خارج از ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: سطح نشین گم شده ماموریت چاندرایان 2 پیدا شد

این کپسول فضایی برای یک ماموریت یک طرفه مورد استفاده قرار می گیرد و در خاتمه پس از دریافت محموله زباله و مواد غیرضروری درون ایستگاه فضایی در جو کره زمین سوزانده و از بین می رود.

کارشناسان تخمین می زنند کپسول فضایی HTV-8 اوایل چهارشنبه 14 سپتامبر سال میلادی جاری به ایستگاه فضایی بین المللی رسیده و به یکی از درگاه های آن به طور اتوماتیک متصل می گردد.

کپسول فضایی HTV برای اتصال به بدنه ایستگاه فضایی بین المللی دارای یک بازوی تمام رباتیک به نام H-II Transfer Vehicle است که به بازوی رباتیک خارجی ایستگاه فضایی به نام Canadarm2 متصل می گردد و می تواند محموله ها را به ایستگاه فضایی منتقل کند. پیش تر از این بازوی رباتیک در پرتاب کپسول فضایی HTV-7 استفاده شده بود.

محموله حمل شده از طریق کپسول رباتیک شامل 4 تن انواع قطعه های یدکی و سخت افزار های آزمایشی برای انجام مطالعه درون و بیرون ایستگاه فضایی است.

منبع:Space

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 329

به "لک لک سفید ژاپنی ها اولین محموله را به ایستگاه فضایی ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لک لک سفید ژاپنی ها اولین محموله را به ایستگاه فضایی ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید