هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در مورد تجارت با ایران

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، اداره نظارت بر جرایم مالی خزانه داری آمریکا توصیه نامه ای را در راستای آنچه که یاری به نهادهای مالی برای شناسایی و گزارش دهی مبادلات غیر قانونی احتمالی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران خوانده، منتشر نموده است.

هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در مورد تجارت با ایران

نهاد مذکور هدف دیگر توصیه نامه را این دانسته که به نهادهای مالی خارجی یاری گردد ضمن کسب درک بهتر از تعهدات نهادهای مالی متناظرشان در آمریکا، از قرار دریافت در معرض تحریم های آمریکا جلوگیری نمایند.

خزانه داری آمریکا ادعا کرد که فعالیت های ایران نظام مالی بین المللی را با خطرات پولشویی و تأمین مالی تروریسم روبرو می کند و هدف دیگر این توصیه نامه را از بین بردن این خطرات مطرح نمود.

در این توصیه نامه آمده است: هدف از این توصیه نامه همچنین این است که به موسسات مالی خارجی یاری گردد با کسب درک بهتر از تعهدات کارگزاران خود در آمریکا از تحریم های آمریکا اجتناب نمایند و خطراتی که فعالیت های ایران در زمینه مبارزه با پولشویی/تأمین مالی تروریسم متوجه نظام مالی بین المللی می نماید را مرتفع نمایند.

در همین راستار سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: این توصیه نامه توضیح مفصلی از میزان توسل ایران به روش های فریب آمیز و همچنین شرکت های صوری، اسناد جعلی، صرافی ها، شرکت های ظاهرا قانونی و مقام های دولتی برای فراوری درآمدهای غیرقانونی و استفاده از آنها در فعالیت های مخرب ارائه می کند.

وی گفت: دولت ها و تمامی انواع نهادهای مالی در سراسر دنیا بایستی به شدت به مسائل مطرح شده در این توصیه نامه توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 49

به "هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در مورد تجارت با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت خزانه داری آمریکا در مورد تجارت با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید