کره شمالی یک موشک بالستیک جدید را با موفقیت آزمایش کرد

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که این کشور روز گذشته (چهارشنبه) یک نوع جدید موشک بالستیک را بطور آزمایشی از یک زیردریایی به سمت ساحل شرقی این کشور با موفقیت پرتاب نموده است.

کره شمالی یک موشک بالستیک جدید را با موفقیت آزمایش کرد

کره شمالی پرتاب آزمایشی این موشک را یک روز پس از اعلام ازسرگیری گفتگوها با آمریکا برای انتها دادن به برنامه هسته ای خود انجام داد؛ اقدامی که به زعم تحلیل گران، تحریک آمیزترین آزمایش موشکی کره شمالی از زمان شروع گفتگوها با آمریکا در سال 2018 است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی خاطرنشان کرد که این نوع جدید موشک بالستیک موسوم به پوکگوک سونگ- 3 به شیوه ای عمودی پرتاب شد؛ و بدین ترتیب برآورد ارتش کره جنوبی در خصوص پرتاب یک موشک با زاویه عمودی را تأیید می نماید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز این نوع جدید از موشک بالستیک از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا طلیعه دار مرحله جدیدی در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدید نیروهای خارجی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] و تقویت بیشتر قدرت نظامی برای دفاع از خود است.

این خبرگزاری همچنین خاطرنشان کرد که آزمایش موشکی اخیر این کشور هیچگونه تأثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه نداشته است.

به گزارش این خبرگزاری، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به افرادی که در پرتاب موفقیت آمیز این موشک همکاری داشته اند، پیغام تبریک فرستاده است که این خود نشاندهنده عدم حضور کیم جونگ اون در محل اجرای این آزمایش موشکی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 406

به "کره شمالی یک موشک بالستیک جدید را با موفقیت آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی یک موشک بالستیک جدید را با موفقیت آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید