کرونا سبب تشدید بیماری های زمینه ای می شود

به گزارش استدیو مرینا، رییس شبکه بیماری های وبروسی ایران با تاکید بر اینکه بیماری کرونا سبب تشدید بیماری های زمینه ای می شود، گفت: بیماران زمینه ای مانند بیماران قلبی - عروقی، دیابتی ها و افراد دارای فشارخون بیشتر در معرض مرگ ناشی از این بیماری هستند.

کرونا سبب تشدید بیماری های زمینه ای می شود

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید محمد جزایری روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: بیماری های زمینه ای اساسا با نقص سیستم ایمنی بدن در ارتباط هستند و به عبارتی تقریبا تمام این بیماران در عملکرد سیستم ایمنی بدن اختلال دارند و به همین دلیل بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر چه هنوز ثابت نشده که ویروس کرونا اثر مستقیم بر بیماری های زمینه ای داشته باشد ولی شواهدی در حیوانات آزمایشگاهی در مورد آسیب مستقیم این ویروس به بافت قلب و ریه منتشر شده که نیاز به تحقیق و بررسی گسترده تر روی بیماران بیشتری است.

جزایری ادامه داد: ویروس هایی که عفونت حاد ایجاد می کنند، پاسخ ایمنی میزبان را تحریک کرده و به دنبال آن کارزاری بین ویروس و میزبان آغاز و التهاب ایجاد می شود. در افرادی که بیماری زمینه ای دارند، این فرایند تشدید می شود. در افراد سالمند وقتی التهاب شدیدتر می شود، ارگان خاص عملکرد خود را از دست می دهد و فرد از بین می رود.

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران گفت: ویروس های مزمن می توانند اینگونه مسائل را بالقوه ایجاد کنند. بهترین مثال ها عبارتند از دخالت ویروس ها در بیماری های مزمن همچون ام اس، دیابت و برخی بیماری های التهابی مفصلی یا گوارشی که شواهدی از این حیث موجود است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 925

به "کرونا سبب تشدید بیماری های زمینه ای می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا سبب تشدید بیماری های زمینه ای می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید