کشته شدن یک نظامی آمریکایی در شمال شرق افغانستان

به گزارش استدیو مرینا، در حالی که مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر برای رسیدن به یک توافق سیاسی هنوز ادامه دارد، یک نظامی آمریکایی در ولایت قندوز بر اثر انفجار طالبان کشته شد.

کشته شدن یک نظامی آمریکایی در شمال شرق افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که کاروان مشترک نیروهای آمریکایی و افغان که برای یورش علیه مواضع طالبان به منطقه سفربای شهرستان چهار دره ولایت قندوز آمده بودند هدف انفجار نهاده شد.

وی اضافه نمود که بر اثر این انفجار یک نظامی آمریکایی کشته و یک نظامی آمریکایی دیگر و یک نیروی ویژه ارتش افغانستان نیز بشدت زخمی شدند.

فرماندهی ماموریت حمایت قاطع نیز با انتشار پیامی از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در عملیات نظامی خبر می دهد اما از چگونگی آن و محل کشته شدن این نظامی جزئیاتی ارائه نکرده است.

این رویداد در حالی اتفاق افتاده است که مذاکرات آمریکا و طالبان پس از 3 ماه توقف اخیراً شروع شده و مذاکره کننده ارشد آمریکا منتظر پاسخ طالبان به درخواست آتش بس است.

لازم به ذکر است که گفت وگوهای آمریکا و طالبان در حالی که طرفین به توافق نزدیک بودند و ترامپ قصد دعوت رهبران طالبان کمپ دیوید را داشت توسط رئیس جمهور آمریکا لغو شد.

ترامپ دلیل این اقدام را کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله طالبان به گرین ویلج عنوان نمود که در نتیجه آن یک نظامی آمریکایی کشته شده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 639

به "کشته شدن یک نظامی آمریکایی در شمال شرق افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن یک نظامی آمریکایی در شمال شرق افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید