گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا

به گزارش استدیو مرینا، وزرای دفاع روسیه و آمریکا عصر روز دوشنبه درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و احتمال حمله ترکیه به این مناطق گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه عصر روز دوشنبه تماس تلفنی از مارک اسپر همتای آمریکایی خود داشت و در این تماس تلفنی درباره تنش هایی که در پی حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه بوجود خواهد آمد گفت وگو شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای که در این زمینه منتشر کرد، اطلاع داد که این تماس تلفنی از سوی طرف آمریکایی صورت گرفته است.

واشنگتن از روز دوشنبه نیروهای خود را از مناطق شمال شرقی سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه عقب کشید. این عقب نشینی همزمان با آماده شدن ترکیه برای انجام عملیات نظامی در این مناطق برای پاکسازی آن از یگان های خلق کرد انجام شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این اقدام آمریکا از ترکیه خواست تا تحت هر شرایطی به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در حالی صورت می گیرد که نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (SDF) ضمن اذعان به شروع روند خروج ارتش آمریکا از بخش هایی از سوریه، از خلف وعده واشنگتن گله کردند.

نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه اعلام کردند: نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می گردد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 432

به "گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید