بازدید محیط زیست از عملکرد کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران

به گزارش استدیو مرینا، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران طی شش ماه دوم سال بازدید می گردد، گفت که بر اساس مصوبه هیات دولت، برگه معاینه فنی که از هریک از مراکز معاینه فنی کشور گرفته گردد در کل ایران قابل قبول است.

بازدید محیط زیست از عملکرد کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران

محمد رستگاری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به قرار دریافت در نیمه دوم سال و اهمیت مراکز معاینه فنی اظهار کرد: یکی از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران این بود که تیمی متشکل از محیط زیست استان تهران، استانداری، پلیس و شهرداری تهران تشکیل گردد تا از مراکز معاینه فنی بازدید نمایند.

وی با بیان اینکه نمایندگان محیط زیست در این بازدیدها نیز حضور دارند، توضیح داد: بازدید از مراکز معاینه فنی از مهرماه آغاز شده است و طی یک برنامه زمان بندی از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران در شش ماه دوم سال بازدید خواهد شد و عملکرد آن ها آنالیز می گردد همچنین نمایندگان شهرداری تهران نیز در این بازدیدها محیط زیست را همراهی می نمایند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای خودروهایی که از مراکز خارج از تهران برگه معاینه فنی می گیرند ولی در تهران تردد می نمایند، در نظر گرفته شده است، گفت: این موضوع از نظر قانونی مسئله ای ندارد. ما باید کاری کنیم که تمام مراکز معاینه فنی در کشور برگه معاینه فنی استانداردی را به خودروها تحویل دهند و این برگه در همه جای کشور قابل قبول باشد.

رستگاری ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت برگه معاینه فنی از هر کجا که گرفته گردد در کل کشور قابل قبول است و ما نمی توانیم فراتر از مصوبه هیات وزیران عمل کنیم، بنابراین برگه معاینه فنی از هر مرکز معاینه فنی که گرفته گردد در کل کشور قابل قبول است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می گردد برخی از خودروهای تهران در مراکز معاینه فنی این شهر استاندارهای لازم را پاس نمی نمایند ولی در مراکز معاینه فنی سایر شهرها استاندارها را پاس و برگه معاینه فنی دریافت می نمایند، شرح داد: تیم نظارتی تشکیل شده برای آنالیز مراکز معاینه فنی این موضوع را آنالیز می نماید و اگر به چنین مواردی برخوردند آن را مستندسازی می نمایند و جلوی این کار را می گیرند.

رستگاری در سرانجام اظهار کرد: هدف ما این است که برگه معاینه فنی که برای مثال در شهرستان اسلامشهر صادر می گردد - به جز برگه معاینه فنی برتر - همان کیفیت و استانداری را داشته باشد که برگه معاینه فنی شهر تهران دارند بنابراین این مسئله جزو مواردی است که طی بازدیدهای مشترک به آن رسیدگی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 56

به "بازدید محیط زیست از عملکرد کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید محیط زیست از عملکرد کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید