دارنده مدال طلای بازی های آسیایی به قم بازگشت

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، امیر مهدی زاده ستاره کاراته قم که در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی پیروز به کسب مدال طلا شد ظهر دوشنبه به میهن اسلامی بازگشت و ساعتی بعد وارد قم شد.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی به قم بازگشت

مهدی زاده، کاراته کای قمی که در وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی برای نخستین بار مدال طلای با ارزش این مسابقات را از آن خود کرد، کسب مدال طلای جام دنیای کاراته را نیز در کارنامه خود دارد.

مهدی زاده که عضو تیم آذر خودروی قم در سوپر لیگ کاراته کشور است، صبح دوشنبه به وسیله فرودگام امام خمینی(ره) راهی بهشت زهرا شد تا به ساحت شهدای گمنام جنگ تحمیلی ادای احترام کند.

وی سپس در میان استقبال مردم قم و تنی چند از مسئولان از جمله رضا سیار فرماندار قم، سید ابوالفضل اسماعیلی سرپرست معاونت امور هماهنگی زائران استانداری قم، اسماعیل زارعی کوشا قائم مقام شهردار قم و حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان قم به شهر خود بازگشت.

در این مراسم مردم قم با ذبح قربانی و اهدای گل از مهدی زاده تجلیل کردند و وی را در آغوش گرفتند.

در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی، در دیدار نهایی دسته منهای 60 کیلوی مردان امیر مهدی زاده مقابل مصطفی رحمان از اردن به رجحان رسید و مدال طلا را از آن خود کرد در حالی که وی در مسابقات گوانجو مقام چهارم را کسب نموده بود.

مهدی زاده در مسابقه نخست 8 بر صفر برابر کاراته کایی از تاجیکستان به رجحان رسید و سپس در دومین مبارزه، 11 بر 4 نماینده چین را از پیش رو برداشت.

پیروزی 3 بر 2 امیر مهدی زاده برابر کاراته کای کره ای سبب راهیابی وی به دیدار نهایی شد و خاتمه مهدی زاده با پیروزی بر حریفی از اردون مدال طلای آسیا را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.

امیر مهدی زاده در سال 2012 با پیروزی بر داگلاس سانتوز از برزیل مدال طلای قهرمانی دنیا را در فرانسه کسب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 343

به "دارنده مدال طلای بازی های آسیایی به قم بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارنده مدال طلای بازی های آسیایی به قم بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید