راهنمای سفر به پاراگوئه

به گزارش استدیو مرینا، راهنمای سفر به پاراگوئه

کشور پاراگونه یا جمهوری پاراگونه کشوری واقع در آمریکای جنوبی می باشد. این کشور یکی از مطرح ترین کشورها در سطح جهان در زمینه فراوری برق می باشد. دلیلش هم قرار گرفتن رودخانهٔ پارانا در کناره جنوب شرقی این کشور و وجود سد ایتایپو می باشد که بطور مشترک با برزیل بر روی این رودخانه احداث شده است. این سد در حال حاضر بزرگترین نیروگاه برق آبی در جهان است. و همین موضوع توانسته پاراگوئه را به عنوان یک کشور صادرکننده نیروی برق آبی در جهان تبدیل نموده است. اگر قصد سفر به پاراگوئه را داشتید می توانید با مطالعه راهنمای سفر پاراگوئه خبرنگاران سفر راحت تری داشته باشید.

راهنمای سفر به پاراگوئه

موقعیت جغرافیایی

پاراگوئه کشوری در آمریکای جنوبی است و دارای مساحت 406752 کیلومتر مربع است. این کشور از جنوب و جنوب غربی با کشور آرژانتین و از شرق و شمال شرقی با کشور برزیب همسایه است. رودخانه ای به نام پارانا در کناره جنوب شرقی واقع شده است. جمعیت کشور پاراگوئه تقریبا هفت میلیون نفر است و بعلاوه قدرت خرید در آن بالا و مقدار اجاره پایین است، به همین علت گزینه خوبی برای سفر به شمار می رود.

مختصری از تاریخ

اروپایی ها برای اولین در اوایل قرن شانزدهم میلادی توانستند سرزمین پاراگوئه را کشف نمایند. یک دنیاگر اسپانیایی بهنام خوان د سالارز شهر آسونسیون را در این کشور بنا نهاد که امروز مرکز این کشور محسوب می شود. در قرن هجدهم این شهر به مرکز استان مستعمره اسپانیایی و جایگاه اولیه هیئت جامعه یسوعی و محل سکنی گزینی در آمریکای جنوبی تبدیل شد. تاریخ کشور پاراگوئه دست خوش تغییرات زیادی بوده یکی از این تغییرات جنگ با آرژانتین و برزیل و اوروگوئه بین 1865 تا 1870، به قیمت از دست رفتن بیش از نیمی از مردم کشور و سرزمین های بسیار برای پاراگوئه تمام شد. پاراگوئه درتاریخ14 مه 1811 با برانداختن متولیان اسپانیایی، استقلال خود را گفت.

اطلاعات کلی درباره کشور پاراگوئه

زبان رسمی : اسپانیایی

واحد پول : گوارانی (PYG)

ولتاژ برق : 110 ولت

فرودگاه ها : فرودگاه بین المللی سیلویو پتیروسی،فرودگاه خوآن د آیولاس

پیش شماره کشور پاراگوئه : 595+

آب و هوا

کشور پاراگوئه دارای آب و هوای معتدل و شبه استوایی می باشد در نواحی شرقی این کشور بارش باران زیاد بوده و در نواحی غربی آب و هوای تقریباً خشکی به چشم می خورد. پاراگوئه در بیشتر فواصل سال گرم است. علت گرم بودن این منطقه هم عبور مدار راس الجدی در شمال این کشور می باشد. ماه های نوامبر و فوریه گرم ترین ماه های سال در این شهر به شمار می رود، و دمای هوا تا 45 درجه سانتی گراد بالا می رود. ماه های ژوئن تا سپتامبر دمای هوا کاهش می یابد و به 20 تا 25 درجه سانتی گراد می رسد. به طور کلی روزها در این کشور آفتابی و شب های خنک می باشد.

شکم گردی در مقصد

پاراگوئه یکی از کشورهایی است در دنیا که از تنوع غذایی بالایی بهره مند می باشد. یکی از ویژگی های غذاهای این کشور این است که زیاد ادویه های تند و محرک استفاده نمی نمایند برای همین کسانی که نسبت به غذاهای پر ادویه حساسیت دارند نگران خورد و خوراک خود در این کشور نباشند. در ادامه چند نوع از غذاهای سنتی و خوشمزه در کشور پاراگوئه را معرفی می کنیم تا هنگام سفر به این کشور آنها را از قلم نیاندازید.

  • Chipa یا نان چیپا محبوب ترین نان در کشور پاراگوئه است، که ترکیبی از پنیر، تخم مرغ و آرد نشانسته مانیوک می باشد مردم این کشور از چیپا در وعده های صبحانه خود استفاده می نمایند.
  • پوچرو یک وعده کامل برای ناهار؛ این غذا ترکیبی از گوشت، سوسیس و هویج می باشد. این غذا بین مردم پاراگوئه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها به شمار می رود.
  • Pira caldo یک نوع سوپ می باشد که ترکیبی از گوشت، گوجه فرنگی و مقداری ادویه است.
  • Lomo Saltado این غذا از نوارهای باریک گوشت گوساله تشکیل شده است که در تابه های گود چینی با سس سویا و حرارت بسیار بالا سرخ می شوند. در کنار آن، پیاز، گوجه فرنگی و فلفل نیز تفت داده می شوند و با برنج یا سیب زمینی سرخ نموده خلالی سرو می شود.

هزینه خورد خوراک

در کشور پاراگوئه برای هر وعده فست فود (به طور مثال همبرگر مک دونالد) باید متحمل پرداخت حدود 130 گوارانی شوید. یک وعده غذا در رستوران های معمولی پاراگوئه اگر تنها باشید 130 گوارانی و اگر دو نفره به رستوران بروید 650 گوارانی می باشد. هزینه آب معدنی 22.82 گوارانی بوده و اگر شما اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید باید 47.47 گوارانی هم بابت نوشیدنی خود در این شهر بپردازید.

هر یک دلار برابر با 5 هزار گوارانی پاراگوئه است.

هزینه حمل و نقل

یکی از کارامدترین وسیله های حمل و نقل در کشور پاراگوئه تاکسی ها هستند اما خوب کمی هزینه آنها بالا است، کرایه تاکسی در این کشور با استفاده از تاکسی متر محاسبه می شود، هزینه تاکسی زمانی که شما درون آن می نشینید 40 گوارانی و به ازای هر یک کیلومتر 26 گوارانی دیگر به مبلغ پرداختی شما اضافه می شود. اگر شما بخواهید تاکسی را به مدت یک منتظر خود نگه دارید 360.00 گوارانی برایتان هزینه بر می دارند که ترجیحا این کار را نکنید بهتر است زیرا مجدد می تواند تاکسی بگیرید زیرا تاکسی در پاراگوئه کمیاب نیست. بعلاوه در روزهای تعطیل و شب ها دیر وقت باید انتظار مالیات بر هزینه تاکسیتان را داشته باشید. اما اگر خواستید از اتوبوس بهره ببرید که سفرتان مالی تر باشد باید بلیط تهیه کنید. برای تهیه بلیط می توانید به باجه های نزدیک به ایستگاه های اتوبوس مراجعه کنید. قیمت یک بلیط اتوبوس برای یک ماه 550 گوارانی می باشد. ولی اگر بخواهید بلیط تک سفره خریداری کنید 24 گوارانی باید هزینه کنید.

شهرهای مهم گردشگری

مرکز و بزرگترین شهر این کشور آسونسیون نام دارد. سان لورنزو، سیوداد دل استه و پدرو خوان انکارناسیون هم از شهرهای مهم و توریستی کشور می باشند.

جاذبه های مهم گردشگری

  • موزه دل بارو (Museo del Barro)

یکی از جاذبه هایی که در کشور پاراگوئه برای هر سلیقه ای مناسب است موزه دل بارو می باشد، در این موزه انواع نقاشی های مدرن، صنایع دستی و بومی کلمبیایی و همینطور کاریکاتورهای متنوعی را می توانید مشاهده کنید. علاوه برای فضای داخلی موزه که مجذوب نماینده می توانید در کنار دریاچه که اطراف محوطه موزه دل بارو وجود دارد پیاده روی کنید و لذت ببرید.

  • بازدید از پانتئون ملی قهرمانان (national pantheon of the heroes)

پاراگوئه هم مانند دیگر کشور یک نماد ملی دارد که در شهر آسونسیون مرکز این کشور واقع می باشد. این بنا که نماد قهرمانی شناخته می شود مکان مهمی برای شناخت قهرمانان پاراگوئه از جمله روءسای جمهوری، قهرمانان جنگ و دیگر افراد می باشد. این پانتئون در مرکز شهر واقع شده و سایتی فوق العاده محبوب برای گردشگران شناخته شده است. هر رویداد تاریخی نیز در این مکان جشن گرفته می شود.

  • گردش در پارک ملی کورا Cerro Cora National Park

کورا یکی از منطقه ها گردشگری با تنوع در جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان می باشد. آخرین نبرد جنگ در قرن نوزدهم این منطقه رخ داد و دومین رئیس جمهور پاراگونه در این جنگ جان خود را از دست داد که همین واقعه پارک ملی کورا را به یکی از منطقه ها گردشگری تاریخی تبدیل نموده است. اما به غیر از جاذبه های تاریخی تپه های زیبا و همین طور دیوار سنگ طبیعی موجود در پارک که معروف ترین برای افرادی که به سنگ نوردی و صعود علاقه مند هستند، جاذبه های کورا شناخته می شوند و از محبوبیت بسیاری برخوردارند. از لحاظ حیات وحش می توان به گونه هایی چون خوک، میمون، پلنگ خالدار آمریکایی و دیگر جانداران اشاره نمود. در کل گردشگران از این منطقه تماشا می نمایند و متاسفانه تنها به مسیرهای رجوع می نمایند که در آن جاذبه های تاریخی موجود است. مسیرهای پیاده روی در دل منطقه را نادیده می گیرند از این رو حتما از راهنمای پارک پرس و جو نموده و در آن گردش کنید.

بایدها و نبایدها

  • حتما یک کپی از مدرک شناسایی خود را همراه داشته باشید تا اگر به هر علتی متوقف شدید مسئله ای پیش نیاید.
  • رفتارهای زشت و با صدای بلند خنتماشا در خیابان ها آن هم زمان تاریکی هوا، توجه پلیس را جلب می نماید پس محتاطانه رفتار کنید.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل شرب نمی باشد. همین طور مراقب باشید که غذای تازه پخته شده میل کنید و از فروشندگان خیابانی غذا نخرید. هر چند میوه، سبزیجات، ماهی، گوشت و دیگر مواد غذایی در کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1947

به "راهنمای سفر به پاراگوئه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاراگوئه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید