سابقه حقوق بشری عربستان باز هم واکنش بین المللی ایجاد کرد

به گزارش استدیو مرینا، دو سخنگو از همایش جنجالی که سازمان ملل در اواخر ماه جاری میلادی با همکاری موسسه متعلق به ولیعهد سعودی میزبان آن خواهد بود، انصراف دادند.

سابقه حقوق بشری عربستان باز هم واکنش بین المللی ایجاد کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری عربی 21، آن روزنبرگ، مدیر اجرایی در بخش تکنولوژی و بارت هولاهان، مشاور تجاری به سایت میدل ایست آی گفتند که تصمیم گرفته اند در همایش متعلق به بنیاد میسک و دفتر فرستاده امور جوانان سازمان ملل اوسجی در نیویورک که در 23 سپتامبر برگزار خواهد شد، مشارکت ننمایند.

گروه های حقوق بشری از این کارگروه انتقاد نموده اند؛ چراکه نگرانی های روز افزونی درخصوص کارنامه ریاض در زمینه حقوق بشر پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی وجود دارد.

قرار بود روزنبرگ و هولاهان در این رویداد که فرستاده سازمان ملل در امور جوانان و موسسه میسک که موسسه خیریه و شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان میزبان آن هستند، صحبت نمایند.

روزبرگ بدون این که دلایل تصمیم خود را شرح بدهد، اظهار داشت: من اخیراً مخالفتم را با سخنرانی در این رویداد گفتم و در آن هرگز شرکت نمی کنم.

دفتر فرستاده سازمان ملل در امور جوانان پیشتر اعلام نموده بود که روزنبرگ در این رویداد سخنرانی خواهد نمود.

هولاهان نیز گفت که دیگر در این همایش شرکت نخواهد نمود.

سازمان دیده بان حقوق بشر و سیویکوس و گروه های حقوقی دیگر از سازمان ملل و سخنگویانی که نامشان را برای حضور در این همایش ثبت نموده اند انتقاد و گفتند که هدف از برگزاری این کنفرانس بهبود وجهه ولیعهد سعودی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 307

به "سابقه حقوق بشری عربستان باز هم واکنش بین المللی ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سابقه حقوق بشری عربستان باز هم واکنش بین المللی ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید