مدیر ایکس باکس هیچ علاقه ای به واقعیت مجازی ندارد

به گزارش استدیو مرینا، با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن فناوری واقعیت مجازی، شرکت های زیادی به ساخت هدست های واقعیت مجازی روی آورده اند و با ارائه محصولی جدید، تجربه متفاوتی را برای مشتریان خود فراهم ساخته اند. با این حال، این طور که به نظر می رسد مایکروسافت فعلا هیچ برنامه ای جهت ساخت هدست واقعیت مجازی برای کنسول های ایکس باکس ندارد. به تازگی فیل اسپنسر - مدیر ایکس باکس - در مصاحبه ای مطرح نمود که فعلا هیچ کسی تکنولوژی واقعیت مجازی را روی کنسول های مایکروسافت نمی خواهد. او پس از این مصاحبه در صفحه توییتر خود نوشت که حتی با وجود تجربه کردن بازی Half-Life: Alyx هنوز قانع نشده که حرکتی در این زمینه انجام دهد: در نسل بعدی کنسول ها تمرکز ما روی واقعیت مجازی نیست. با این حال، او در ادامه اظهار داشت که از تجربه روی هدست واقعیت مجازی بسیار لذت برده است.

مدیر ایکس باکس هیچ علاقه ای به واقعیت مجازی ندارد

اسپنسر در مصاحبه اصلی خود به مسائل فعلی این پلتفرم اشاره نمود و با بیان اینکه هدست های واقعیت مجازی منزوی و جداگانه هستند گفت که اولویت آن ها به انجام رساندن کارهایی است که مشتریان از آن ها می خواهند. او در ادامه اضافه نمود که با وجود در دسترس بودن این تکنولوژی روی دستگاه های دیگر، هیچ کس خواهان هدست های واقعیت مجازی روی کنسول های ایکس باکس نیست.

همان طور که انتظار می رفت، طرفداران VR صحبت های اسپنسر را به باد انتقاد گرفتند. در این بین حتی شوهی یوشیدا در توییتی به اسپنسر نوشت: اغلب اوقات سونی تمام کوشش خود را می نماید تا چیزهایی را بسازد که هیچ کسی آن ها را درخواست نکرده است.

البته دیدن توییت یوشیدا در دفاع از واقعیت مجازی چندان تعجب برانگیز نبود چرا که سونی حدود سه سال پیش هدست واقعیت مجازی خود را برای کنسول پلی استیشن4 روانه بازار کرد. آن ها همچنین برنامه دارند تا در نسل بعدی کنسول ها هم از این هدست پشتیبانی نمایند و بازی های انحصاری برای آن بسازند.

در همین حال برند ایکس باکس طی چند سال گذشته رابطه خوبی با VR نداشته است. زمانی که کنسول ایکس باکس وان ایکس با کد رمز پروژه اسکورپیو معرفی گردید، مایکروسافت با افتخار اعلام نمود که این کنسول به اندازه ای قدرتمند است که می تواند از قوی ترین هدست های واقعیت مجازی کامپیوتر پشتیبانی کند. با این حال، یک سال بعد و زمانی که کنسول ایکس باکس وان ایکس به صورت رسمی معرفی گردید، دیگر خبری از VR نشنیدیم و مایکروسافت هم پس از مدتی اعلام نمود که تمامی برنامه های خود را برای پشتیبانی از هدست های VR روی کنسول های ایکس باکس را کنار گذاشته است. حالا هم به نظر می رسد که مایکروسافت حتی با وجود فرا رسیدن نسل بعدی کنسول ها نمی خواهد نظر خود را در این رابطه تغییر دهد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 577

به "مدیر ایکس باکس هیچ علاقه ای به واقعیت مجازی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر ایکس باکس هیچ علاقه ای به واقعیت مجازی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید