معرفی چانگان Uni، V؛ گزینه وارداتی تازه پارس خودرو

به گزارش استدیو مرینا، چانگان Uni-V (یونی وی) در رده سدان های فست بک قرار می گیرد. این سدان که قرار است با آمدنش بازار خودرو های هیبریدی در ایران را متحول سازد، رقیب جدی و سرسختی برای سدان های مونتاژی بازار اعم از KMC J7 کرمان موتور و ریسپکت پرایم بهمن موتور نیز خواهد بود.

معرفی چانگان Uni، V؛ گزینه وارداتی تازه پارس خودرو

قیمت و زمان عرضه چانگان Uni-V

به گزارش تجارت نیوز؛ قیمت این خودرو در نسخه های پایه از 22 هزار دلار شروع شده و در نسخه های فول تا 27 هزار و 400 دلار نیز می رسد؛ بنابراین چانگان Uni-V جزو محصولات گران قیمت چینی خواهد بود و انتظار می رود در صورت تایید واردات به ایران، قیمتی بالای یک میلیارد و 500 میلیون تومان داشته باشد.

از سوی دیگر واردات این خودرو فعلاً وارد فاز عملیاتی نشده و احتمال می رود پس از اقدام به واردات، ترخیص این محصولات از گمرک حداقل چند ماهی طول بکشد.

آنالیز اجمالی چانگان Uni-V

این سدان چینی، جزو خودرو های فست بک طبقه بندی می گردد که در کشور مبداء با دونسخه هیبریدی و بنزینی درحال فراوری است.

نوع بنزینی، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که توانایی فراوری حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر، به محور ها منتقل می گردد.

در نوع هیبریدی، با ترکیب پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی، به حداکثر قدرتی برابر با 335 اسب بخار و گشتاور 590 نیوتن متر می رسیم که رقم قابل قبولی است. ترکیب موتور بنزینی و برقی، مصرف بنزین را به 4.95 لیتر در 100 کیلومتر می رساند که باید با بنزین ایران نیز تست شده و دید که این آمار، قابل دست یابی است یا خیر.

داخل چانگان Uni-V

از جمله آپشن ها و امکانات رفاهی این سدان مجذوب کننده در نسخه فول، می توان به کروزکنترل، رادار رانندگی بین خطوط، سنسور تشخیص خواب آلودگی راننده، سنسور نور و باران، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تشخیص چهره راننده، اتوهلد و ترمزپارک برقی اشاره نمود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت نیوز را دنبال کنید. بعلاوه برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودرو های داخلی و مونتاژی می توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2223

به "معرفی چانگان Uni، V؛ گزینه وارداتی تازه پارس خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چانگان Uni، V؛ گزینه وارداتی تازه پارس خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید