تور ارمنستان ارزان: میدان جمهوری، دیدنی ترین میدان کشور ارمنستان!

به گزارش استدیو مرینا، میدان جمهوری ایروان | The Republic Square of Yerevan در کشور ارمنستان

اگر قصد سفر به کشور ارمنستان و مرکز باستانی آن شهر ایروان را دارید، حتما برنامه بازدید از میدان جمهوری ایروان (هراپراک در زمان ارمنی) را در برنامه سفر خود بگنجانید. میدان دقیقا در مرکز شهر ایروان قرار گرفته و به عنوان یکی از مهم ترین و مشهورترین مکان های مرکز ارمنستان شناخته می گردد. نام قلب ایروان را بر آن گذاشته اند و تبدیل به مقصد محبوبی برای گردشگران شده است. تقریبا در تمام پکیج های بازدید از ارمنستان بازدید از میدان قرار جمهوری واقع شده است. با خبرنگاران همراه شوید تا از این جاذبه کشور ارمنستان بیشتر بدانیم.

تور ارمنستان ارزان: میدان جمهوری، دیدنی ترین میدان کشور ارمنستان!

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تاریخچه

در گذشته نام میدان جمهوری ایروان، میدان لنین بود. طراحی میدان به وسیله معمار ارمنی به نام Alexander Tamanyan در سال 1924 انجام گرفت و تا سال 1958 تکمیل شد. الکساندر و همکارانش ارمنستان را از یک شهر معمولی به یک کلان شهر تبدیل کردند. مجسمه بزرگی از لنین در میان میدان قرار داشت که در سال 1990 میلادی تخریب گشت. پایه های مجسمه نیز در اواخر سال 1996 میلادی برداشته شد و زمین های پوشیده از چمن جای آن را گرفت.

مجسمه در سال 1940 به وسیله مجسمه ساز مشهور اهل شوروی S.Merkurov ساخته شده بود که به مناسبت بیستمین سال حظور شوروی در ارمنستان در این مکان قرار گرفته بود. تا سال 1996 در حیاط موزه تاریخ ارمنستان گذاشته شده بود که در آن سال ناگهان ناپدید شد. مجسمه یکی از برترین نمونه های هنر شوروی بود و تخریب پایه های آن با اعتراضات گسترده ای روبرو شد. مجسه علی رغم موضوعش از ارزش های هنری بالایی برخوردار بود. تمام ساختمان هایی که ارتباطی با لنین داشتد تخریب شدند و ساختمان های تازه جایگزین آن ها گشتند.

ساختمان های اطراف میدان

  • نگارخانه ملی و موزه تاریخ ارمنستان:

نگارخانه ملی در سال 1921 در شمال میدان جمهوری ارمنستان ساخته شد. مارتیوس ساربان و الکساندر تامانیان از موثرترین سازندگان آن بودند. در زمان ساخت این ساختمان بخش هنر موزه دولتی بود که پس از استقلال کشور ارمنستان در سال 1991 با شکل امروزی در آمد. بعدها در سال 1978 ساختمان تازهی نیز به آن اضافه شد. درون نگارخانه بیش از 26000 قطعه هنری نگهداری می شود. این آثار شامل قطعاتی متعلق به دوران باستان کشور تا هنرهای امروزی آن می شود. کلکسیون تماشای از آثار هنرمندان روس از قرن 16 تا 20 میلادی نیز در آن دیده می شود. آثار هنرمندان خارجی از اقصی نقاط دنیا نیز قسمت دیگری از موزه را به خود اختصاص داده اند.

سایت موزه: gallery.am

  • وزارت کشور:

ساختمان وزارت کشور در شمال شرق میدان قرار گرفته است و در سال 1942 ساخته شده است. تامانیان برای ساخت بنای آن معماری سنتی ارمنستان را به کار گرفت و این شاهکار را خلق کرد. ساعت بزرگی به ساختمان آویزان است که ساخت آن به ژوئیه سال 1941 در مسکو بر می شود. قطر سفحه ساعت 4 متر است و عقربی آن 188 سانتی متر طول دارد. عقربه کوچک آن نیز 170 سانتی متر است. دقتش نیز در 24 ساعت 3 ثانیه است.

  • دفتر مرکزی پست جمهوری ارمنستان:

دفتر پست در جنوب شرق میدان ساخته شده است و خدماتی از جمله: ارسال تلگراف، تماس های تلفنی راه دور، تبادل ارز، فروش کارت پستال و ارسال و دریافت بسته ها را ارائه می دهد.

  • | Mariott Armenia :

هتل در جنوب غربی میدان قرار گرفته است و تنها هتل بین المللی در ایروان است. هتل ماریوت هتلی 5 ستاره است و امکانات لوکسی مانند استخر، غذاهای بین المللی و محلی ارمنستان، باشگاه ورزشی و … را در اختیار مهمانانش قرار می دهد. اتاق های آن نیز دارای تلویزیون، اتو، آشپزخانه و دیگر خدمات هستند. اگر قصد اقامت درارمنستان را دارید این هتل با موقعیت قرار گیری عالی و خدمات مناسب می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد. هر کدام از این اقامتگاه ها را در سایت رزرو هتل ایروان پیدا خواهید نمود.

  • وزارت انرژی و منابع طبیعی در جنوب غربی میدان
  • وزارت امور خارجه در شمال غربی

شب های هیجان انگیز میدان

غروب ها و شب های میدان جمهوری ایروان بسیار سرزنده و پرشور است. مردم شهر در گردشگران در آن جمع می شوند و به تماشای پایکوبی فواره های موزیکال می نشینند تا لحظات شادی را سپری نمایند. فواره ها نمایشی خیره نماینده و تحسین برانگیز از پایکوبی هماهنگ آب و نور و رنگها در کنار موسیقی دلنشین در اختیار تماشاگران می گذارند. این نمایش دقیقا در مقابل ساختمان نگارخانه ملی وموزه تاریخ ارمنستان صورت انجام می شود.

نمایش شب ها بین ساعت 9 تا 10 شب شروع شده و تا ساعت 11 شب ادامه می بابد. ریتم آهنگی که پخش می شود معین نماینده نحوه جریان آب های فواره و نورپردازی است. گذراندن شبی زیبا در میدان جمهوری ایروان را به هیچ وجه از دست ندهید. گردشگرانی از سراسر دنیا برای تماشا فواره ها و تحسین آن به خاطر نمایش مجذوب کننده، غیر معمول و زیبایشان به این میدان می آیند. از اواخر ماه مه هر سال تا ماه اکتبر این نمایش ادامه دارد. در حین برگزاری شاهکارهای موسیقی کلاسیک دنیا، موسیقی های محلی کشور ارمنستان و آهنگ های مطرح قرن 20 و 21 دنیا پخش می شود.

هر شب پخش آهنگ Eternal Love از آثار Charles Aznavour اختتامیه مراسم را اعلام می نماید. فواره ها در تمام طول روز روشن هستند و نمایشی که در روز دارند با اجراهای شبانه کاملا فرق دارد. رویایی سفید در زیر تلالو درخشان خورشید، و افسانه ای دنباله دار و رنگارنگ در میان نور ماه و ستارگان!

مراکز خرید و رستوران ها

در نزدیکی میدان جمهوری ایروان کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که از معروف ترین آن ها می توان Marvo Polo، Jazzve، Square One، Diamond و Ararat را نام برد.

دقیقا در جنب میدان فروشگاه Noya Tapan قرار گرفته است که می توانید در آن انواع کتاب، دفترچه یاد داشت، کارت پستال و سوغاتی های شهر ایروان را بخرید. در خیابان غربی به نام Abovyan انواع فروشگاه های خرید لباس، سوغاتی و چیزهایی که برای گردشگران مجذوب کننده هستند وجود دارد. در نزدیکی میدان فروشگاه Vernissage است که آخر هفته هال باز است در آن می توانید نقاشی های اثر هنرمندان ارمنی و صنایع دستی دیگرشان را بخرید.

منبع: araratour.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1921

به "تور ارمنستان ارزان: میدان جمهوری، دیدنی ترین میدان کشور ارمنستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: میدان جمهوری، دیدنی ترین میدان کشور ارمنستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید