واقعیت خروج سامسونگ و ال جی از ایران ، کره ای ها دو سال است که فقط تبلیغ می نمایند

به گزارش استدیو مرینا، گزارش ها حاکی از جمع آوری تابلوهای شرکت های کره ای فراوری لوازم خانگی است اما سخنگوی انجمن صنفی فراوریکنندگان لوازم خانگی می گوید طی دو سال اخیر این شرکت ها محصولی به بازار عرضه نمی کردند و فقط برای تبلیغ و حفظ بازار ایران هزینه می کردند.

واقعیت خروج سامسونگ و ال جی از ایران ، کره ای ها دو سال است که فقط تبلیغ می نمایند

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، اردیبهشت ماه سال جاری مطالبی مبنی بر خروج بعضی برندهای لوازم خانگی کره ای از ایران منتشر شد، اما یک مقام مسئول در این شرکت ها آن را تکذیب کرد. البته چند روز بعد مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز بیان کرد که خطوط فراوری شرکت های سامسونگ و ال جی (در ایران) هم اکنون فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامه ای ندارند. اما حالا گزارش ها حاکی از جمع آوری تابلوهای این دو شرکت از سطح شهر و فروشگاه ها است. البته این همه ماجرا نیست!

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم خانگی با بیان اینکه شرکت های کره ای نزدیک به دو سال است که به تبعیت از تحریم های آمریکا شرکت های ایرانی را تحریم نموده اند به ایسنا گفت: در این مدت شرکت های کره ای مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند را به شرکت هایی که بر اساس قرارداد با شرکت های کره ای ال جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گذاری نموده بودند، ندادند.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر محصولات شرکت های کره ای وارد نشده و فراورینمایندگان ایرانی که با برند آن ها کار می کردند هم فراوری نداشتند.

سخنگوی انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم خانگی با بیان اینکه شرکت های ال جی و سامسونگ طی سال های اخیر کالایی به بازار ایران عرضه نمی کردند، توضیح داد: این شرکت ها به امید اینکه بازار جذاب ایران را از دست ندهند و با توجه به این که حتی برای نسل بعدی ما فرهنگ سازی و برندسازی نموده بودند، به امیدی روزی که تحریم ها برداشته گردد و دوباره به ایران برگردند، همچنان برای تبلیغات هزینه می کردند.

وی با بیان اینکه شرکت های کره ای در شرایط سخت مردم ایران را تنها گذاشتند، اظهار کرد: برندهای کره ای علاوه بر هزینه کردن برای تبلیغات، به صورت سازمان یافته به وسیله قاچاق بازار ایران را تامین می کردند که این مسئله باعث شده بود در رقابت نابرابر، فراورینمایندگان ایرانی را زمین گیر نمایند و حقوق دولتی و گمرکی دولت را نیز پرداخت ننمایند.

غزنوی در ادامه از سرمایه گذاری برای فراوری لوازم خانگی کیفی به اندازه دو برابر احتیاج داخلی اطلاع داد و گفت: مسئله اصلی این است که حل مسائل فراورینمایندگان در برگزاری جلسات و گفت وگو خلاصه شده و حمایت اساسی در این بخش وجود ندارد.

البته تیرماه سال جاری هم رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نسبت به بدعهدی کره ای ها در تأمین مواد اولیه کارخانه های فراوریی در ایران گلایه نموده بود.

  • انتقاد توییتری سخنگوی وزارت خارجه از خروج دو برند کره ای از بازار ایران
  • انتها کار سامسونگ و ال جی در بازار لوازم خانگی ایران | تابلوها هم پایین کشیده شدند
  • تصاویر | جمع آوری تابلوهای سامسونگ از فروشگاه های تهران
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 720

به "واقعیت خروج سامسونگ و ال جی از ایران ، کره ای ها دو سال است که فقط تبلیغ می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت خروج سامسونگ و ال جی از ایران ، کره ای ها دو سال است که فقط تبلیغ می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید