وقتی رکابزنان احساس ناامنی دارند، شوخی نابجای راننده آمبولانس با دوچرخه سواران

به گزارش استدیو مرینا، کاپیتان سابق تیم ملی دوچرخه سواری بانوان گفت: ما در حین تمرین بعضی حرکات و شوخی هایی را از کسانی می بینیم که اصلا انتظار نداریم و هیچ وقت امنیت نداریم.

وقتی رکابزنان احساس ناامنی دارند، شوخی نابجای راننده آمبولانس با دوچرخه سواران

ریحانه طالبی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره نداشتن امنیت دوچرخه سواران در حین تمرین در جاده ها اعلام کرد: ما هیچ وقت امنیت نداشتیم و قطعا من هم این رخ داده که در حین تمرین مرگ را جلوی چشمانم ببینم. تا زمانی که پدرم در قد حیات بود همراه من به تمرین می آمد و با خودروی خود من را اسکورت می کرد. همین امروز صبح که به تمرین رفتم یک راننده تاکسی در حالی که من را دید بدون زدن راهنما جلوی من ناگهان ترمز کرد تا مسافر خود را پیاده کند و اگر من حواسم را جمع نمی کردم، با تاکسی برخورد می کردم.

او ادامه داد: ما از کسانی بعضی حرکات را می بینیم که واقعا انتظار نداریم . برای مثال یکبار در خیابان عریض مشغول تمرین بودیم که ناگهان دیدیم یک آمبولانس پشت سر ما آغاز به گاز دادن کرد و ما به شدت ترسیدیم. بعد به ما خندید و رد شد و متوجه شدیم می خواسته شوخی کند اما واقعا چرا باید چنین اتفاقاتی رخ دهد.

طالبی با گلایه از تصوری که بعضی رانندگان از دوچرخه سواران دارند، گفت: بعضی ها فکر می نمایند ما برای خوش گذرانی به خیابان آمده ایم در حالی که این کار ما است و باید تمرین داشته باشیم و ما هم از خیابان حقی داریم. بنابراین از رانندگان خواهش می کنم فاصله خود را با دوچرخه سواران رعایت نمایند. رکابزنان یک سال تمام زحمت می کشند که به یک مسابقه برون مرزی اعزام شوند و با وجود تمام مسائل و دغدغه هایی که دارند خیلی بد است که احساس ناامنی هم داشته باشند.

او اضافه کرد: من مسئول آموزش به افراد مستعد هم هستم اما واقعا نمی توانم خانواده ها را مجبور کنم فرزندان خود را به تمرین ببرند چون امنیت نداریم. حتی خود من گاهی اوقات به مادرم می گویم برای تمرین به پارک می روم فقط به این دلیل که اگر متوجه گردد در جاده یا خیابان تمرین می کنم فکرش کاملا درگیر می گردد. با این شرایط اگر پیش برویم و فرهنگ سازی نگردد، دوچرخه سواری ما از بین می رود.

ملی پوش سابق تیم ملی دوچرخه سواری در خصوص شرایط بد قراردادها در لیگ برتر بانوان اعلام کرد: من از لیگ کوهستان خبر ندارم اما در لیگ کورسی قراردادی نداریم و حتی شده خود خانواده ها هزینه رفت و آمد و تغذیه را پرداخت می کردند تا فقط یک تیم باشد که فرزندانشان با آن تیم در مسابقات شرکت نمایند. لیگ بانوان هم نه پوشش خبری دارد و نه پخش زنده از این رو اسپانسر هم ورود نمی کند. به نظرم باید تیم ها را مجبور نمایند علاوه بر لیگ مردان در لیگ زنان هم تیمداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1125

به "وقتی رکابزنان احساس ناامنی دارند، شوخی نابجای راننده آمبولانس با دوچرخه سواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی رکابزنان احساس ناامنی دارند، شوخی نابجای راننده آمبولانس با دوچرخه سواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید