پاموکاله در یک نگاه

به گزارش استدیو مرینا، پاموکاله یا پاموق قلعه به معنی قلعه پنبه ای محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است که توانسته گردشگران زیادی به خود جذب کند.

پاموکاله در یک نگاه

تور پاموکاله از پرطرفدارترین تورها در میان انواع تور ترکیه بین گردشگران ایرانی است. در ادامه با پاموکاله بیشتر آشنا شوید.

پاموکاله در نوار غربی فلات آناتولی ترکیه قرار گرفته و از قرن دوم به عنوان اسپا استفاده شده است. این منطقه دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته نشین شدن کانی های کربناتی به صورت ایوان های مطبق در این ناحیه شده است. شکل سازه ای منحصربه فرد و شگفت انگیز، چشمه های آب گرم، غارهای طبیعی، آبشارها و حوضچه های طبیعی همه و همه باعث جذابیت پاموکاله شده اند.

در این منطقه 17 چشمه آب گرم وجود دارد که دمای آن ها از 35 تا 100 درجه متغیر است. این محل، بزرگ ترین نمونه در نوع خود در دنیا است که با تشکیل رسوب املاح آهکی با زیبایی حیرت انگیزی به وجود آمده و تا شعاع چند کیلومتری اطراف خود را تحت تأثیر قرار داده است. گفته می گردد که آب درون حوضچه های آهکی پاموکاله برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی، فشارخون، مسائل مربوط به دستگاه گردش خون، بیماری های گوارشی، ناراحتی های عصب و... سودمند است.

از آنجا که پاموکاله در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مَندَرَس واقع شده است، در بیشتر فصول سال آب وهوای معتدل و بسیار مطلوب دارد. به علت زمستان های بارانی و تابستان های گرم و داغ کشور، گردشگران زیادی از سواحل دریای اژه و آنتالیا به پاموکاله می آیند. استفاده از اتوبوس، برترین و راحت ترین راه دسترسی به این منطقه است. در طول روز و در ساعت های مختلف اتوبوس های بسیاری از آنتالیا راهی پاموکاله می شوند یا بعلاوه می توانید با تورهای یک روزه بازدید از پاموکاله همراه شوید. با خودرو از کوش آداسی تا این شهر حدود 3 ساعت، از آنتالیا و مارماریس به مدت 4 ساعت و از بدروم 5 ساعت طول می کشد. با اتوبوس و مینی بوس های دنیزلی نیز می توانید در عرض 40 دقیقه به این محل زیبا برسید.

از دیگر جاذبه های این شهر می توان به ویرانه شهر هیراپلیس اشاره نمود که قدمت آن به 190 سال پیش از میلاد می رسد. قلعه پاموکاله در مجاورت شهر هیراپلیس واقع شده است و برترین زمان بازدید این قلعه تاریخی به هنگام غروب آفتاب است چراکه تغییر نور باعث درخشش سنگ های تراورتن شده و بر زیبایی آن می افزاید. کاروانسرای پاموکاله با نمایی از سنگ مرمر، حیاطی مسقف، یک سالن زمستانی، دو برج بزرگ و کتیبه هایی در کنار دو تمثال شیر نیز از دیگر جاذبه های آن است. شهر تاریخی چوریل متعلق به دوران بیزانس را نیز می توانید در این شهر ببینید.

غارهای کاکلیک Kaklik که 30 دقیقه با پاموکاله فاصله دارد، تئاتر هیراپلیس، استخر آنتیک پاموکاله، موزه باستان شناسی هیراپلیس، موزه آفرودیسیاس Laodikeia ، کلیسای لاودیکیا Aphrodisias، سیوریل (Çivril)، شهر تاریخی کولوس Colossae، شهر Sarayköy را از دست ندهید. برای حمام گِل نیز می توانید به چشمه آبگرم کاراهیت Karahayit بروید. برترین زمان بازدید از این منطقه صبح ها است که خلوت تر بوده و به راحتی می توانید از سایت های تاریخی و دیدنی لذت ببرید. پاموکاله در زمستان (از ماه نوامبر تا ماه مارس)، به ویژه در روزهای هفته بازدیدکننده زیادی ندارد.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1920

به "پاموکاله در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاموکاله در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید