چشم به راهِ یونیورسیاد!

به گزارش استدیو مرینا، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی سال 1400 را با اتفاقی بسیار مهم پشت سر گذاشت چرا که سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با تعویق یکساله به دلیل شیوع ویروس کرونا همراه شد تا نیمه دوم سال با برگزاری اردوهای انتخابی تیم های ملی در رشته های ورزشی حاضر در این دوره مسابقات سپری شود.

چشم به راهِ یونیورسیاد!

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، سال 1400 را تحت الشعاع تعویق سی یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان و لغو سی امین دوره مسابقات یونیورسیاد زمستانی پشت سر گذاشت؛ سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعویق زمانی روبرو شد تا نیمه دوم سال گذشته با برگزاری اردوهای انتخابی در رشته هایی که قرار است در این مسابقات شرکت کند، همراه شود. در عین حال بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی جهانی سی امین دوره مسابقات یونیورسیاد زمستانی 2021 دانشجویان جهان لغو و برگزار نمی شود.

تعویق یکساله یونیورسیاد به دلیل شیوع کرونا

در حالی که قرار بود سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در آگوست 2021 و در شهر چنگدو و استان سیچوان چین برگزار شود به دلیل شرایط جهانی COVID-19 و محدودیت های سفر بین المللی با توافق فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی، کمیته اجرایی بازی های دانشجویان جهان، کمیته برگزاری و فدراسیون ورزش های دانشگاهی چین به سال 2022 موکول شد و در نهایت فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (فیزو) تاریخ تازه بازی های تابستانی دانشجویان جهان (یونیوسیاد) Chengdu 2021 را تیرماه سال 2022 گفت و طبق اعلام کمیته اجرایی بازی ها این رقابت ها قرار است 5 تا 16 تیرماه 1401 برگزار شود.

همچنین در حالی که قرار بود سی امین دوره مسابقات یونیورسیاد زمستانی 2021 دانشجویان جهان از تاریخ یازدهم لغایت 21 دسامبر 2021 (20 تا 30 آذر 1400) در شهر لوسرن سوئیس برگزار شود، فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی جهانی فیزو گفت به دلیل به دلیل شیوع سویه تازه ویروس کرونا (Omicron) این مسابقات لغو و برگزار نخواهد شد. پیش از این قرار بود بازی های زمستانی دانشجویان جهان طبق برنامه ریزی انجام شده از 21 تا 31 ژانویه سال 2021 برگزار شود که به دلیل همه گیری ویروس کرونا این رویداد لغو و با تعویق روبرو شده بود.

برگزاری اردوهای انتخابی در دستورکار

کمیته فنی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی اسامی کمانداران برتر رقابت های انتخابی دانشجویان کشور را برای حضور در نخستین اردوی تیم ملی دانشجویان کشور برای شرکت در یونیورسیاد جهانی چین گفت. در این مسابقات ورزشکاران برتر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی سراسر کشور حضور داشتند که در پایان کمیته فنی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی پس از برگزاری این رقابت ها در نشستی با بررسی رکوردها و شرایط تیراندازان حاضر 12 کماندار انتخاب و به نخستین اردو دعوت کرد، تا در نهایت از بین این افراد سه نفر در بخش بانوان و سه نفر در بخش مردان در مسابقات یونیورسیاد چین در سال آینده شرکت کنند.

مسابقات تیراندازی باکمان

مسابقات تیراندازی باکمان انتخابی تیم ملی دانشجویان کشور در بخش مردان و زنان با حضور ورزشکاران برتر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی سراسر کشور با همکاری فدراسیون تیراندازی با کمان در سایت تیروکمان آزادی با حضور 83 کماندار برگزار شد که کمیته فنی مسابقات پس از برگزاری این رقابت ها و بررسی رکوردها 12 کماندار را انتخاب کرد و قرار است منتخبین به نخستین اردوی تیم ملی دانشجویان دعوت شوند.

مسابقات تالو و ووشوی ساندا

مسابقات انتخابی تیم ملی تالو دانشجویان زن و مرد به منظور شناخت نفرات برتر به منظور شرکت در سی یکمین دوره بازیهای تابستانی دانشجویان جهان 2021 چین با همکاری فدراسیون ووشو به صورت مجازی برگزار شد. همچنین رقابت های ووشوی ساندا قهرمانی دانشجویان کشور انتخابی تیم ملی به منظور شناخت نفرات برتر در دو بخش زنان و مردان برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

مسابقات انتخابی تکواندو

مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو دانشجویان پسر در بخش کیوروگی به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد و در پایان 8 هوگوپوش پیروز شدند جواز حضور در دومین مرحله اردو انتخابی را کسب کنند. این مسابقات در بخش کیوروگی به منظور شناخت نفرات برتر برای حضور در سی یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با همکاری فدراسیون تکواندو در خانه تکواندو در 8 وزن برگزار شد که نفرات برتر اوزان مختلف پیروز شدند به دومین مرحله اردو انتخابی راه پیدا کنند. همچنین مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو دانشجویان دختر در بخش کیوروگی برگزار شد و 8 هوگوپوش برتر به دومین اردوی انتخابی راه یافتند. این مسابقات نیز به منظور شناخت نفرات برتر برای حضور در سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با همکاری فدراسیون تکواندو با شرکت 162 تکواندو کار دانشجو در خانه تکواندو برگزار شد.

مسابقات پومسه

مسابقات انتخابی تیم ملی پومسه دانشجویان دختر و پسر به منظور شناخت نفرات برتر برای شرکت در سی یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان با همکاری فدراسیون تکواندو به صورت مجازی برگزار شد و هشت دانشجو به دومین مرحله اردوی انتخابی را یافتند.

رقابت های انتخابی تیم ملی شمشیر بازی

رقابت های انتخابی تیم ملی شمشیر بازی دانشجویان برای شرکت در سی یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان با راهیابی 6 شمشیر باز به اردوی تیم ملی به پایان رسید. این مسابقات در اسلحه سابر با همکاری فدراسیون شمشیربازی در سالن شهید کلاهدوز در بخش پسران برگزار و در پایان این رقابت ها که به صورت دوره ای برگزار شد، پس از بررسی نتایج از سوی کمیته فنی 6 شمشیر باز برتر این مسابقات برای شرکت در اولین اردوی تیم ملی شمشیر بازی دانشجویان دعوت شدند.

رقابت های انتخابی تیم ملی تیراندازی

رقابت های انتخابی تیم ملی تیراندازی دانشجویان نیز برگزار و 25 تیرانداز به اولین اردوی تیم ملی دعوت شدند. این مسابقات با همکاری فدراسیون تیراندازی و با شرکت 70 تیرانداز در سالن 80 خط فدراسیون تیراندازی در دو بخش دختران و پسران در 10 متر تفنگ و تپانچه بادی برگزار شد و پس از بررسی نتایج و رکوردهای تیراندازان از سوی کمیته فنی 25 تیرانداز زیر برای شرکت در اولین اردوی تیم ملی تیراندازی دانشجویان دعوت می شوند.

چند رشته به یونیورسیاد می فرایند؟

باید گفت که تا پایان سال 1400، حضور 5 رشته ورزشی ووشو، تکواندو، تیراندازی با کمان، تیراندازی و شمشیر بازی حضورشان در سی یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان قطعی شد و رشته های دوومیدانی و قایقرانی در صورت کسب حد نصاب فنی و بررسی در کمیته فنی اعزام خواهند شد و باید منتظر ماند و دید در نهایت از این دو رشته نیز دانشجویان به چین اعزام خواهند شد یا خیر؟

برگزاری رقابت های شطرنج آنلاین مرد و زن

رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان زن و مرد آسیا یکی دیگر از مسابقاتی بود که فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در سال 1400 درگیر آن بود و پفراینده این مسابقات در سال 2021 با کسب عنوان نایب قهرمانی تیم زنان و احراز مقام نایب قهرمانی تیم مردان و کسب دو مدال نقره و برنز انفرادی آسیا در بخش انفرادی زنان بسته شد.

تعویق لیگ جهانی فوتبال دانشجویان

یکی دیگر از رویدادهایی که دانشجویان را در سال جاری چشم انتظار گذاشت، مسابقات لیگ جهانی فوتبال دانشجویان بود که بنابر تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی فیزو، این مسابقات که قرار بود در سال 2022 برگزار شود، به سال 2023 موکول شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2025

به "چشم به راهِ یونیورسیاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم به راهِ یونیورسیاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید