کاوش برای کشف بقایای بجا مانده از پادشاهی های فراموش شده در العلا شروع شد

به گزارش استدیو مرینا، ایسنا/ براساس اخبار واصله، کاوش برای کشف بقایای بجا مانده از پادشاهی های فراموش شده در العلا شروع شد.

کاوش برای کشف بقایای بجا مانده از پادشاهی های فراموش شده در العلا شروع شد

گروهی از باستان شناسان کاوش برای کشف بقایای پادشاهی های باستانی و فراموش شده دادان و لحیان را در میانه صحرا و کوههای منطقه باستانی العلا واقع در شمال غربی عربستان آغاز کرده اند.

العلا که پس از افتتاح در سال 2019 به یکی از مقاصد گردشگری عربستان سعودی تبدیل شده است، بیشتر بدلیل وجود مقبره های بزرگ مداین صالح، شهری 2000 ساله که از طریق نبطیان ساخته شد، شناخته می شود. نبطیان گروهی از اعراب پیش از اسلام بودند که شهر پترا را نیز تاسیس کردند.

گروهی از باستان شناسان عرب و فرانسوی در حال حاضر مشغول کاوش پنج محوطه مشخص برای کشف بقایای مرتبط با تمدن دادان ها و لحیان ها، قدرتهای منطقه ای مهمی که 2000 سال پیش شکوفا شدند، هستند.

از دادان در عهد عتیق نام برده شده است و لحیان نیز به عنوانی یکی از بزرگترین پادشاهی های زمان خود شناخته میشد که از مدینه تا جنوب عقبه واقع در شمال اردن امروزی را دربرمی گرفت.

این پادشاهی ها که حدود 900 سال پایدار بودند، مسیرهای تجاری مهمی را که اکنون اطلاعات بسیار کمی از آنها وجود دارد کنترل می کردند. باستان شناسان امیدوارند در پی این کاوش ها اطلاعات بیشتری درباره مراسم های تشریفاتی، زندگی اجتماعی و اقتصاد این دو پادشاهی مشخص شود.

با تلاش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای ایجاد اصلاحات اجتماعی و اقتصادی العلا نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. عربستان در راستای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت در صنعت گردشگری سرمایه گذاری را آغاز کرده است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1869

به "کاوش برای کشف بقایای بجا مانده از پادشاهی های فراموش شده در العلا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش برای کشف بقایای بجا مانده از پادشاهی های فراموش شده در العلا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید