گردشگری قزوین دچار سردرگمی است

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گردشگری یک علم است و در این فرآیند مالی اگر برنامه مبتنی بر خرد و واقع گرایی علمی نداشته باشیم، از گردونه این صنعت خارج می شویم.

گردشگری قزوین دچار سردرگمی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران ، به منظور آنالیز موانع و مسائل سرمایه گذاران حوزه گردشگری، دهمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع برطرف مسائل هتل های در حال ساخت استان با حضور فرخزاد سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه و جمعی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری در تالار باقرالعلوم(ع) استانداری برگزار گردید.

در این نشست محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از فرایند رسیدگی به مسائل سرمایه گذاران حوزه گردشگری اظهار کرد: جلسات کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت آنالیز مسائل و تنگناهای موجود در جهت طرح های سرمایه گذاری استان به صورت مستمر برگزار می گردد تا با همراهی مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و طرح مسائل توسط سرمایه گذاران برای برطرف این موانع چاره اندیشی و تصمیم گیری گردد.

حضرتی با اشاره به ظرفیت های ممتاز استان قزوین در حوزه گردشگری اعلام نمود: فراوانی آثار تاریخی و طبیعی، اقلیم گوناگون و تنوع قومی و فرهنگی در کنار واقع شدن بر سر چهارراه ارتباطی کشور مزیت های بسیاری را برای توسعه گردشگری استان فراهم آورده و به صورت بالقوه امتیاز ویژه ای را به صنعت توریسم ما بخشیده؛ ولی بسیار ساده اندیشانه است اگر عده ای گمان نمایند با قرار دادن یک تابلوی بزرگ در اتوبان که تنها دو جاذبه استان را معرفی نموده!! بتوانند مسافران عبوری را به شهر جذب کند.

این مقام مسئول اضافه نمود: تأمین زیرساخت های اقامتی و پذیرایی در استان پیش احتیاج توسعه گردشگری است و نمی گردد بعضی از نهادها هم سعی در حذف سرمایه گذاران و سختگیری بر هتل سازان داشته باشند و هم بخواهند قزوین به عنوان مقصد گردشگری مطرح گردد.

وی تشریح کرد: باید داشتن صداقت با سرمایه گذاران به صورت یک اصل اخلاقی و مدیریتی برای تمامی مدیران پذیرفته شده و ضرورت دارد از تعارض قول و عمل جلوگیری به عمل آید. مگر می گردد هم شعار توسعه گردشگری سر بدهند و هم سرمایه گذاری را که در تجربه ای پیروز، خانه ای تاریخی را به هتل سنتی تبدیل نموده و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی را انجام می دهد برای تغییر کاربری در کمیسیون ماده 100 جریمه نمایند؟

حضرتی با برشمردن مسائل حوزه گردشگری استان قزوین ادامه داد: استان قزوین در حوزه گردشگری نسبت به استان های مشابه به خاطر مداخله غیرمتخصصان در سیاست گذاری و بودجه عقب مانده بعضی نهادهایی که مرتبط با این صنعت شده اند، در حال رقیب زدایی هستند که متأسفانه این شرایط به هیچ وجه به نفع گردشگری استان و کشور نبوده و یکی از موانع بزرگ برای بهره برداری مطلوب از ظرفیت های بالای گردشگری قزوین به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تأکید کرد: گردشگری فعالیتی اقتصادی و فرهنگی است که دامنه فعالیت آن بسیار گسترده و همه شمول بوده و نباید عده ای با تنگ نظری برای سرمایه گذاران محدودیت های گوناگون ایجاد نمایند و بخواهند با هر شیوه ای آنان را از میدان به درنمایند.

حضرتی توضیح داد: مدیریت ارشد استان قزوین باید شرایط لازم جهت فعالیت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را فراهم کند تا این پروژه ها به نتیجه مطلوب برسند، اگر سرمایه گذاران سال ها در تنگنای رفت وآمدهای اداری و نیمه بروکراسی گرفتار شوند و تمام انرژی خود را صرف حل وفصل مسائل داخلی بین دستگاه ها نمایند، قطعاً از ادامه فعالیت اقتصادی در این شهر دلسرد شده و طرح های خود را به دیگر استان ها منتقل خواهند کرد.

وی، پافشاری بر روش های عوامانه را در توسعه گردشگری استان ناکارآمد دانست و اضافه نمود: گردشگری یک علم است و در این فرآیند اقتصادی اگر برنامه مبتنی بر خرد و واقع گرایی علمی نداشته باشیم، از گردونه این صنعت خارج می شویم. تصمیم گیری در حوزه گردشگری باید با راهکارهای کارشناسی و روش های تجربه شده علمی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در ادامه با اشاره به موانع ایجادشده از سوی بعضی دستگاه ها اجرایی برای سرمایه گذاران اضافه نمود: بارها از سوی استاندار برای واگذاری و بهره برداری از ظرفیت خانه های تاریخی تأکید شده ولی درعین حال با جریمه های بسیار سنگینی که برای تغییر کاربری یک خانه تاریخی به هتل سنتی از سوی بعضی دستگاه های مرتبط معین می گردد، سرمایه گذار را از ادامه فعالیت بازمی دارد که این اصلاً برای استان وجهه خوبی نخواهد داشت.

وی حضور بخش خصوصی در صنعت گردشگری را مهم خواند و اضافه نمود: گردشگری یک فرآیند دنیا شمول است و استان قزوین می تواند از عواید اقتصادی آن در همه زمینه ها بهره برداری نماید، به دلیل کمبود اعتبار و منابع اقتصادی بخش دولتی، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی بسیار ضروری بوده و باید اجازه دهیم بخش خصوصی باقدرت بیشتری در این عرصه وارد و فعالیت نماید.

حضرتی در سرانجام یادآور شد: سرمایه بخش خصوصی، سرمایه ملی کشور است که باید به صورت مناسب در توسعه پایدار گردشگری از آن بهره برداری کرد و امیدوارم مجموعه مدیریتی استان برای همواره مسائل سرمایه گذاران پروژه های گردشگری را حل وفصل کند تا فرایند پیشرفت پروژه ها سرعت پذیرد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه موانع و مسائل سرمایه گذاران هتل بغدادی تاکستان، هتل نویذر الموت، هتل الماس غرب آبگرم، منطقه نمونه گردشگری باغ تابان و منطقه نمونه گردشگری آبگرم ارشیا مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 680

به "گردشگری قزوین دچار سردرگمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری قزوین دچار سردرگمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید