2 وعده جدید رئیس سازمان بورس ، تغییر احتمالی نحوه پرداخت سود مجامع بورسی

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، مدتی است که بحث واریز سود مجامع بورسی به حساب سهامداران به وسیله سجام مطرح است اما هنوز در این مورد خبری قطعی اعلام نشده است.

2 وعده جدید رئیس سازمان بورس ، تغییر احتمالی نحوه پرداخت سود مجامع بورسی

رئیس سازمان بورس درباره واریز سود مجامع شرکت ها به حساب سهامداران توضیحاتی داده و گفته است: ما نیز با این اتفاق هم نظریم که واریز سود به وسیله سجام صورت گیرد. واریز سود به وسیله سجام به مطالبه سهام داران باید تبدیل گردد. اینکه راهکار بهتر از الزام سازمان، تکلیف مجامع به شرکت هاست که از این زیرساخت در بازار برای پرداخت سود استفاده بنمایند.

حسن قالیباف اصل در گفتگویی اظهار نموده است: سهامداران مخصوصاً سهامداران خرد در مجامع، این موضوع را به هیأت مدیره تکلیف نمایند و از آنها بخواهند که به وسیله سامانه سجام واریزی ها صورت گیرد.

این مقام سازمان بورس در ادامه توضیحاتش که در کانال تلگرامی عرضه اولیه منتشر شده، بیان نموده است: زیرساخت آماده است و ما هم الزام می کنیم ولی پیگیری سازمان یعنی یک سری پرونده های تخلفاتی جدید برای مدیران ممکن است رخ دهد ولی سازمان باید دنبال توسعه ها و برطرف موانع باشد. ساده ترین کار تکلیف کردن هیات مدیره شرکت ها در مجامع است. همچنین ما نیز از این پس به نماینده سازمان بورس خواهیم گفت این موضوع را در مجامع پیگیری کند.

وی در خصوص اینکه چرا سازمان بورس این موضوع را به شرکت ها ملزم نمی کند؟ گفت: برای سازمان کار سختی نیست ولی سهامداران طبق قانون تجارت اختیاراتی دارند که می توانند از آن به راحتی استفاده نمایند.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا برای این کار، احتیاج به قانون جدیدی است؟ بیان کرد: احتیاجی به این کار نیست. قوانین معین و کافی است سهامداران در مجمع به هیات مدیره تکلیف نمایند. نماینده سازمان بورس هم از این پس این موضوع را قطعا در مجامع پیگیری خواهد نمود.

رئیس سازمان بورس درباره گلایه سهامداران از سامانه معاملاتی بازار سرمایه نیز اظهار داشت: در خصوص سیستم معاملات هم پیگیر هستیم؛ چنانچه تحولی در این خصوص اتفاق بیفتد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1005

به "2 وعده جدید رئیس سازمان بورس ، تغییر احتمالی نحوه پرداخت سود مجامع بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 وعده جدید رئیس سازمان بورس ، تغییر احتمالی نحوه پرداخت سود مجامع بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید