3600 واحد آموزشی بعد از انقلاب در آذربایجان غربی احداث شد

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم محمدی صبح شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه شهید ساکو مجنونیانس ارومیه اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان دو هزار و 600 واحد آموزشی با 300 دانش آموز در استان داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار و 600 واحد آموزشی دراستان ساخته شده است.

3600 واحد آموزشی بعد از انقلاب در آذربایجان غربی احداث شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار مدرسه با 600 دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند بیان کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی 16 هزار و 700 کلاس درس ایجاد شده است.

محمدی با تاکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ خبری از ارتباطات و دولت الکترونیک نبود گفت: این در حالی است که هم اکنون بیش از چهارهزار مدرسه هوشمند و تحت وب در استان فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تعداد هنرستانهای قبل از انقلاب در استان را شش واحد اعلام و اضافه نمود: هم اکنون در سایه خدمات بیشمار انقلاب اسلامی این تعداد به 251 واحد افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی استان گفت: هم اکنون تعداد 20 پژوهش سرای دانش آموزی در 18 منطقه آموزشی استان فعال است که سال جاری 450میلیون ریال اعتبار در اختیار پژوهش سراهای دانش آموزی استان نهاده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه چهلمین سال انقلاب اسلامی، چهل سال ایثار و از خودگذشتگی و افتخار با شعار نگاهی افتخارآمیز به گذشته و امید به آینده است اضافه نمود: دانش آموزان، آینده سازان میهن اسلامی هستند و معلمان نیز تربیت نسل آینده را عهده دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 650 نمازخانه مستقل در مدارس ایجاد شده است اضافه نمود: دولت های مختلف بعد از انقلاب نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته اند که باعث بوجود آمدن تحول عظیم در نظلم تعلیم و تربیت بوجود آمده است.

محمدی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان 98 درصد است گفت: قبل از انقلاب اسلامی سطح سواد در استان 1.97 درصد بود امروز این میزان به 37.1 درصد رسیده است.

وی یاد آور شد: آذربایجان غربی با تقدیم 12 هزار شهید، 143 شهید فرهنگی و 777 شهید دانش آموز خدمات ارزنده ای در طول 40 سال گذشته برای انقلاب اسلامی ارائه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 126

به "3600 واحد آموزشی بعد از انقلاب در آذربایجان غربی احداث شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3600 واحد آموزشی بعد از انقلاب در آذربایجان غربی احداث شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید