کشف رود، رودپارک می گردد

به گزارش استدیو مرینا، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: افزایش سرانه فضای سبز، بهبود محیط زیست و توسعه و آبادانی شهر از اهداف احداث رودپارک است.

کشف رود، رودپارک می گردد

احمدرضا سلامی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص احداث رودپارک در کشف رود اظهار کرد: کل مسیر کشف رود که در محدوده شهر مشهد قراردارد، مکان هایی وجود دارد که ظرفیت احداث رودپارک را داراست و توسط مشاور شهرداری تعیین می گردد.

وی اضافه نمود: مشاور تعیین گردیده برای این کار پس از اینکه مطالعات زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و هر گونه مطالعات و آنالیز هایی که ضروری است را انجام داد، اعلام می نماید که کدام محل ها و مکان ها قابلیت بارگزاری و اجرای رودپارک را جهت استفاده بهتر و بیشتر شهروندان دارد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، مکان هایی با پهنای بیش تر و عریض تر را برای احداث و ایجاد رودپارک مناسب دانست و بیان نمود: در جاهایی که مسیل و بستر کال، پهنای بیشتری داشته و عریض تر است، امکان ایجاد و احداث رودپارک بیشتر است.

سلامی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مطالعات لازم توسط مشاور انجام گردیده است که این تحقیقات در چند فاز در دفتر مطالعات و طراحی شهرداری مشهد انجام شد و کمیسیون تطبیق آن موجود است. احداث رودپارک در مسیر پل شاهنامه به سمت روستای کاظم آباد از نتایج این آنالیز ها است.

وی بیان نمود: مسیر بولوار شاهنامه تا عمقی از روستای کاظم آباد محلی است که تاکنون توسط مشاور برای اجرای رودپارک مناسب دیده گردیده است. فاز دوم این پروژه، طراحی و جزئیات این مسیر است که در حال آنالیز و مطالعه مشاور است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد تشریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز، توسعه پارک های خطی در مناطق محروم، بهبود محیط زیست و توسعه و آبادانی شهر از دلایل و اهداف احداث این رودپارک است.

سلامی توضیح داد: هزینه برآورد گردیده ای تعیین نگردیده اما پس از آنالیز جزئیات و تکمیل طرح هزینه آن تعیین می گردد. زمانی که طرح تکمیل گردد، پیمانکار گرفته گردیده و پروژه شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 28

به "کشف رود، رودپارک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف رود، رودپارک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید