آیا جرات راه رفتن روی طولانی ترین پل معلق دنیا را دارید؟

به گزارش استدیو مرینا، طولانی ترین پل معلق دنیا در سوئیس

آیا شما هم عاشق ماجراجویی و ارتفاع هستید؟ آیا دوست دارید روی طولانی ترین پل معلق دنیا راه بروید و اوج هیجان و آدرنالین را تجربه کنید؟ اگر این طور است پس باید به سوئیس سفر کنید و از طولانی ترین پل معلق پیاده دنیا به نام چارلز کونن بازدید کنید. این پل معلق سال گذشته افتتاح شده و در این مدت کم توانسته به یکی از مجذوب کننده ترین دیدنی های سوئیس تبدیل گردد. این پل طولانی روی دره ای عمیق بین رشته کوه های آلپ ساخته شده و از بالای پل می توانید چشم اندازی فوق العاده از کوه مشهور و مرتفع ماترهورن داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به طولانی ترین پل معلق دنیا بزنیم.

آیا جرات راه رفتن روی طولانی ترین پل معلق دنیا را دارید؟

پل معلق چارلز کونن کجاست؟

سوئیس جاذبه های فراوانی دارد و هرکس با هر سلیقه ای علت خوبی برای سفر به این کشور پیدا می نماید. برترین پیست های اسکی جهان در این کشور قرار دارند و رشته کوه آلپ با قله های مرتفع و باشکوهش مثل قله ماترهورن سالانه میلیون ها نفر از سرتاسر جهان را به سمت سوئیس می کشاند. پل معلق چارلز کونن (Charles Kuonen Suspension Bridge) طولانی ترین پل معلق پیاده در جهانست که به تازگی افتتاح شده است. این پل در راندا سوئیس واقع شده است و با 494 متر (1621 قدم) به عنوان طولانی ترین پل معلق جهان شناخته می گردد. این پل در بالاترین نقطه 86 متر از سطح زمین فاصله دارد و از زمان افتتاحش در سال 2017 به یکی از هیجان انگیزترین دیدنی های سوئیس تبدیل شده است.

هنگامی که از دره عمیق بین گراچن و زرمات عبور می کنید پل معلق چارلز کونن با شکوه و ابهت بی نظیرش خودنمایی می نماید و از فراز آن یکی از بی نظیرترین منظرههای سوئیس، از جمله کوه مشهور ماترهورن و قله های مرتفع دیگر آلپ را مشاهده خواهید کرد. این پل در سال گذشته افتتاح شده و هنوز ساخت آن ادامه دارد و بین 1600 الی 2200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و جایگزین پل قبلی شده که به علت ریزش سنگ تخریب شده بود.

طولانی ترین پل معلق جهان در راندا و در بین رشته کوه های آلپ واقع شده است. این پل معلق همان طور که گفتیم 494 متر طول و 58 تن وزن دارد و با این حال بر فراز دره ای عمیق معلق مانده است!!! حتی تصور راه رفتن روی چنین پلی هم ترسناک و در عین حال مجذوب نماینده است چه برسد به اینکه بخواهید واقعا روی آن راه بروید. پل معلق چارلز کونن در 29 جولای 2017 بازگشایی شد.

باورکردنی نیست، اما مهندسین توانستند تنها در عرض 10 هفته این پل را بنا نمایند. عرض پل معلق تنها 65 سانتی متر است و بازدیدنمایندگان در راستای تنگ و طولانی باید از این سر پل به آن سر بروند. تجربه راه رفتن روی طولانی ترین پل معلق جهان بدون شک تجربه ای هیجان انگیز و نفس گیر است و با 10 دقیقه پیاده روی روی این پل می توانید به آن سمت دیگر پل برسید.

هرکسی جرات راه رفتن روی این پل را ندارد، چرا که این پل بالای یک دره عمیق ساخته شده و تصور قدم زدن روی چنین پل معلقی در توان هرکس نیست. اما اگر هوادار ماجراجویی و آدرنالین هستید می توانید قدم روی طولانی ترین پل معلق جهان بگذارید و در عرض 10 دقیقه به آن طرف پل برسید. در واقع، این پل معلق دسترسی بین دو منطقه را که قبلا 4 ساعت بود به 10 دقیقه کاهش داده است.

پیش از تاسیس این پل، رکورد طولانی ترین پل معلق جهان در اختیار پل معلق چین در استان هونان بود. این پل 430 متر طول دارد و از دره Zhangjiajie چین حدود 300 متر فاصله دارد و با کف شیشه ای خود به بازدیدنمایندگان ماجراجو اجازه می دهد زیرپایشان را ببینند!

چطور به پل معلق چارلز کونن برسیم؟

اگر مصمم شده اید که در سفر به سوئیس حتما سری به طولانی ترین پل معلق جهان نیز بزنید می توانید به این ترتیب عمل کنید:

اگر خودتان رانندگی می کنید از ژنو راستا بزرگراه را در پیش بگیرید تا به سیون و سپس ویسپ برسید. سپس به سمت زرمات حرکت کنید تا به روستای راندا برسید. در اینجا می توانید اتومبیلتان را کنار پارکینگ جنب ایستگاه قطار پارک کنید.

اگر قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی به طولانی ترین پل معلق جهان برسید سوار قطار به سمت ویسپ شوید و از آنجا خط عوض کنید و سوار قطار زرمات شوید و در ایستگاه راندا پیاده شوید. از ایستگاه قطار راستای نسبتا شیب دار را باید طی کنی تا به محل قرارگیری پل معلق برسید.

چه کسانی از بازدید طولانی ترین پل معلق جهان بیشتر لذت می برند؟

کوهنوردان، عاشقان آدرنالین و هرکس که می خواهید برترین منظره را از کوه های آلپ داشته باشید حتما باید از این پل اعجاب انگیز بازدید کند. بیش از همه اما کوهنوردان از ساخت این پل معلق خرسند هستند، چون راستا دو روزه کوهنوردی بین گراچن و زرمات را به ده دقیقه کاهش داده است. طولانی ترین پل معلق جهان به وسیله شرکت سوئیس روپ (SWISSROPE) و تنها در 10 هفته ساخته شده است و 494 متر طول و در بالاترین نقطه، 85 متر از سطح زمین فاصله دارد. این پل معلق بخاطر روانشناس و اسپانسر اصلی پل، چالز کونن نامگذاری شده است و در حال حاضر رکورد طولانی ترین پل معلق جهان را از آن خود نموده است.

مطمئنا کسانی که از ارتفاع وحشت دارند نباید به این پل نزدیک بشوند، چون این پل منظرهی هیجان انگیز از رشته کوه آلپ دارد و بازدیدنمایندگان با نگاه کردن به پایین پل می توانند دره ای عمیق را ببینند. البته حتی کسانی که از ارتفاع نمی ترسند هم جرات ندارند زیرپایشان را نگاه نمایند و بسیاری از بازدیدنمایندگان چشم بسته از پل عبور می نمایند. اما اگر می خواهید آدرنالین خونتان به بالاترین حد برسد اواسط پل که رسیدید کمی صبر کنید و زیر پایتان را نگاه کنید!

منبع: randos-montblanc.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1929

به "آیا جرات راه رفتن روی طولانی ترین پل معلق دنیا را دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جرات راه رفتن روی طولانی ترین پل معلق دنیا را دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید