اجرای 60 پروژه سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

به گزارش استدیو مرینا، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای 1512میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های سال 97 استان خبر داد.

اجرای 60 پروژه سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گفت: بررسی ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده ای طرح های ارائه شده به منظور اخذ مجوز و اجرا است. در میان طرح های انتخابی سال جاری، 28 پروژه به احداث هتل در سطح استان در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های گردشگری استان اختصاص یافته است.

او اشتغال مستقیم پیش بینی شده بر اساس 60 پروژه سرمایه گذاری و ثبت شده این اداره کل را 1500 نفر بیان نمود و گفت: بر اساس پروژه های ارائه شده سرمایه گذاری و توسعه حوزه گردشگری استان که تاکنون به طور میانگین پیشرفت فیزیکی 65 درصدی داشته اند، فرصت شغلی به میزان 1500 نفر در راستای پیشبرد اهداف این پروژه ها، ایجاد خواهد شد.

حمزه زاده حجم کل سرمایه گذاری پروژه های گردشگری استان آذربایجان شرقی را در سال 97 مبلغی بالغ بر یک هزار و 512میلیارد تومان بیان نمود و گفت: برآورد مالی سرمایه گذاری ذکر شده در حوزه گردشگری استان در سال 96 و پیش از نوسانات ارزی محاسبه شده است که باید میزان این نوسانات اخیر نیز در این میزان اعمال شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: در طول سال 97، 50 موافقت اصولی اولیه در حوزه سرمایه گذاری گردشگری صادر شده است که در حال طی مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.

حمزه زاده در پایان، حرکت در راستا جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری، می تواند فرصت مناسبی را در راستای توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم سازد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 309

به "اجرای 60 پروژه سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 60 پروژه سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید