افزایش 17 هزار و 377 واحدی شاخص بورس

به گزارش استدیو مرینا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با افزایش 17 هزار و 377 واحد روبه رو شد.

افزایش 17 هزار و 377 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران که از دیروز فرایند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در یک فرایند افزایشی با رشد 17 هزار و 377 واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و 156 هزار و 913 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن 93 واحد کاهش یافته و به رقم 385 هزار و 536 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 627 هزار میلیارد تومان رسید.

امرزو معامله گران در بورس تهران بیش از 7.5 میلیارد سهام و اوراق اقتصادی در قالب 700 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 863 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 2 هزار و 884 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار به بیش از 8 هزار و 747 میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.5 درصد رشد کردند اما این دو شاخص با معیار هموزن فقط 0.2 درصد رشد کردند شاخص آزاد شناور 1.1 درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 1.9 درصد ارتقاء یافت و شاخص بازار دوم بورس یک درصد رشد کرد.

امروز نمادهای مهم شاخص ساز در افزایش شاخص بورس تأثیرگذار بوده اند که به ترتیب می توان نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، شستا، گل گهر، پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت اصفهان را نام برد.

نمادهای پرتراکش در بورس شامل زرماکارون، ایران خودرو، ملی مس ایران ، فولاد مبارکه، سایپا، بهساز کاشانه تهران و دارویی برکت بوده اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 109 واحد افت نموده و به رقم 17 هزار و 841 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 189 هزار میلیارد تومان رسید.

خریداران پالایش یکم هنوز با 27 درصد زیان همراه هستند، امروز گرچه رشد 3.3 درصدی پالایش انجام شد، اما هنوز تا رسیدن به 10 هزار تومان 27 درصد فاصله دارد. امروز هر واحد پالایشی یکم 7330 تومان شد.

معامله گران امروز بیش از 1.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 883 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ خلیج فارس، آریا ساسول، ذوب آهن و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته اند و نمادهای گهرزمین، صنعتی مینو و سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل توسعه صنایع روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین، فراوری و توسعه سرب و روی ایرانیان، شیر پاستوریزه پگاه گیلان، ذغال سنگ پروده طبس، توسعه و عمران استان کرمان و ذوب آهن اصفهان بوده اند.

بعضی کارشناسان دلایل رشد شاخص بورس را اولاً سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار و اجرای مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی مبنی بر اختصاص دو میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای صندوق توسعه بازار بعلاوه رشد قیمت دلار و بعلاوه به کف رسیدن قیمت سهام در بازار اسم می گردد.

در عین حال سرمایه گذاران باید دقت نمایند بازار بورس همیشه همراه با ریسک و نوسان است و در سرمایه گذاری این بازار نهایت احتیاط و دقت همراه با مشاوره و مطالعه انجام دهند تا دچار زیان نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1727

به "افزایش 17 هزار و 377 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 17 هزار و 377 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید