انتقاد قهرمانی از شرایط اعطای وام به باشگاه های ورزشی

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/خراسان رضوی رییس هیئت انجمن های ورزشی خراسان رضوی گفت: با این شرایط نمی توان انتظار داشت که یک باشگاه هر 45 دقیقه اقدام به ضدعفونی فضای ورزشی نماید.

انتقاد قهرمانی از شرایط اعطای وام به باشگاه های ورزشی

محسن قهرمانی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره شروع مجدد تمرینات رشته های زیرمجموعه هیئت انجمن های ورزشی اظهار کرد: در حال حاضر رشته هایی همچون راگبی، پارکور، برای تونیک و دارت فعال شده اند، اما به طور کلی رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برای باشگاه ها به ویژه باشگاه های خصوصی بسیار سخت و مشکل است. این باشگاه ها الان درآمدی ندارند و نمی توانند هر 45 دقیقه اقدام به ضدعفونی نمایند. بهتر بود حداقل برای باشگاه هایی که در رنکینگ کشوری و استانی تاثیرگذار هستند مساعدت هایی در نظر گرفته می شد.

وی در مورد مسائل اقتصادی باشگاه ها اعلام کرد: در یکی از مجموعه های ورزش های هوایی، یکی از دوستان به ناگاه با افزایش دو میلیون تومانی اجاره ملکش روبرو شده و حالا باید به جای 2 میلیون و 700 هزار تومان، 4 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کند. البته در کنار ورزشکار و باشگاه، آن صاحب ملک نیز حق دارد. باید یک عزم جدی و همگانی برای حل مسائل باشگاه ها به وجود آید، زیرا باشگاه ها در جهت سالم سازی جامعه حرکت می نمایند. در شرایط کنونی دیگر اسپانسر هم وجود ندارد.

قهرمانی درباره طرح حمایتی وزارت ورزش و دولت از باشگاه های ورزشی توضیح داد: هیچ کدام از باشگاه های ما از این وام استفاده ننموده اند. این طرح یک ایراد بسیار عظیم دارد. این طرح شامل باشگاه هایی می گردد که لیست بیمه دارند در حالی که به جرات، 99 درصد باشگاه های ورزشی لیست بیمه ندارند. فقط در تعداد اندکی از مجموعه های ورزشی مانند چند پارک آبی ممکن است تعدادی نیروی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند. یک باشگاه چگونه می تواند مربی پاره وقت را بیمه کند؟

قهرمانی درباره دست به دست شدن رشته های رزمی در میان فدراسیون های مختلف اظهار کرد: حدود 6 سال است این بحث در وزارت ورزش وجود دارد که همه رشته های رزمی، زیرمجموعه فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی شوند. اما متاسفانه بعضی از رشته ها در رفت و آمد هستند. مثلاً یک رشته زیرمجموعه انجمن های ورزشی می گردد و با ساختار و خلق وخوی آن تطبیق می یابد، ولی بعد از یکسال که نوبت اعطای مدرک می رسد ناگاه به فدراسیون دیگری می رود.

وی ادامه داد: مثلاً پارکور نخست زیر مجموعه ورزش های همگانی بود. سپس به انجمن های ورزشی پیوست و بعد عضو ژیمناستیک شد. در هیئت ژیمناستیک کلاس هایی برگزار کردند و وقتی نوبت به اعطای مدرک رسید، پارکور به انجمن های ورزشی بازگشت.

رییس هیئت انجمن های ورزشی خراسان رضوی اضافه کرد: این رفت و آمدها ورزشکار را خسته و بی انگیزه می نماید، زیرا فکر می نماید جای مشخصی ندارد و نمی گردد برای او برنامه ریزی کرد. این شرایط در رشته هایی مثل موی تای و رزم سلطان نیز تکرار شده است.

قهرمانی تاکید نمود: من هر روز که به هیئت می روم منتظرم نامه ای بیاید و یک رشته ورزشی از ما کم یا اضافه گردد.

وی درباره دلیل این جا به جایی های مکرر اعلام کرد: فکر نمی کنم در وزارت ورزش بحث خاصی وجود داشته باشد. ورزش های رزمی سبک های متفاوت و متعددی دارد. هرکس که یک نوع سبک را ابداع کند، آن را ثبت می نماید و زیرمجموعه فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی می گردد اما بعضی ها بعد از چند وقت به این نتیجه می رسند که نمی توانند در بستر این فدراسیون کار نمایند و به وزارت ورزش درخواست می نمایند که فدراسیون آنان عوض گردد.

قهرمانی اعلام کرد: معتقدم اگر قرار است جامعه رزمی کاران ما شرایط خوبی داشته باشند باید در یک جا جمع شوند و در عین حال مطالبات خود را از همان جا پیگیری نمایند. اما اینکه امروز یک جا و فردای جایی دیگر باشند برای آنها مضر است.

رییس هیئت انجمن های ورزشی خراسان رضوی در مورد بدهی اقتصادی این هیئت تاکید نمود: در بحث ایاب و ذهاب و تهیه ملزومات بدهی نداریم اما یک سری بدهی جاری داریم که این موضوع تقریباً در تمام هیئت ها وجود دارد. خوشبختانه تعاملات خوبی با بخش خصوصی ایجاد نموده ایم تا برای بحث زمین تمرین مسئله ای نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1018

به "انتقاد قهرمانی از شرایط اعطای وام به باشگاه های ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد قهرمانی از شرایط اعطای وام به باشگاه های ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید