برای حاکمیت قانون وجود قاضی و وکیل مستقل ضروری است

به گزارش استدیو مرینا، رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: اگر می خواهیم کشور، جامعه و مردم بهتر زندگی کنند، هیچ کس به اندازه قاضی و وکیل نمی تواند به این امر کمک به آن کند.

برای حاکمیت قانون وجود قاضی و وکیل مستقل ضروری است

به گزارش خبرنگاران، مرتضی شهبازی نیا عصر پنجشنبه در چهل و یکمین آئین تحلیف جمعی از کارآموزان وکلای دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: قطعا چنین روزی برای شما روز بزرگی است و آن را فراموش نخواهید کرد. روزی است که هم باعث شادی و هم ترس است. موضوع ترس را براساس ذات وکالت می گویم که کار بسیار خطیری است.

وی ادامه داد: پذیرش این کار نیاز به آمادگی روحی روانی جدی دارد. در سوگندی که به جا آوردید، به شرافت این شغل اذعان شده است. قاضی و وکیل که در دوطرف دعوا، مقابل یکدیگر هستند، دو بال فرشته عدالت نیز هستند و چیزی که این دو را به هم ربط می دهد واژه عدالت است.

شهبازی نیا افزود: رسالت دیگری که این دو شغل (وکالت و قضاوت) دارد، حاکمیت قانون است. حاکمیت قانون مهم ترین دستاورد بشریت تا این لحظه است. در سایه حاکمیت قانون است که زندگی بشری استقلال فعلی را پیدا کرده است.

وی شرح داد: استقلال تعهد ما است. به نظرم باید مطالبه گر حاکمیت قانون باشیم. به تازگی اجلاسی در کره جنوبی با موضوع کانون وکلا برگزار گشت. در این اجلاس برخی از مسئولان بین المللی صحبت کردند و بحث همه موضوع حاکمیت قانون بود.

رئیس اسکودا گفت: اگر می خواهیم کشور، جامعه و مردم بهتر زندگی کنند، هیچ کس به اندازه قاضی و وکیل نمی تواند به کمک به آن کند، زیرا ساخت توسعه حاکمیت قانون است و هیچ عنصری برای حاکمیت قانون ضروری تر از قاضی و وکیل مستقل نیست.

شهبازی نیا خاطرنشان کرد: همه ما باید به اخلاق حرفه ای پایبند باشیم. مظلوم ترین قشر وکلا هستند و حتی دفترچه بیمه که در قانون گفته شده تکلیف دولت است که برای آحاد شهروندان این موضوع را تامین کند اما وکلا از این موضوع محروم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 444

به "برای حاکمیت قانون وجود قاضی و وکیل مستقل ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حاکمیت قانون وجود قاضی و وکیل مستقل ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید