برای یاری به نسل آینده در کنار فدراسیون خواهم بود

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/اصفهان آریا جعفری ملی پوش اصفهانی آبهای خروشان با ارسال پستی در صفحه اینستاگرام خود از دنیای رقابت های تیم ملی خداحافظی کرد، اما گفت که برای یاری به نسل آینده ورزشکاران رشته خود در کنار فدراسیون خواهد بود.

برای یاری به نسل آینده در کنار فدراسیون خواهم بود

آریا جعفری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد تصمیم خداحافظی از تیم ملی گفت: از سال 1384 تا کنون عضو تیم ملی در رشته آب های خروشان بودم و تنها ورزشکاری بودم که از رده جوانان در رده بزرگسالان عضویت داشتم، چرا که در گذشته تیم های ملی جوانان و امید نداشتیم و در سال های اخیر این رده های سنی ایجاد شده است. نایب قهرمانی مسابقات آسیا در رشته آب های خروشان در اندونزی، مدال برنز مسابقات آسیایی خروشان در کشور چین، سومی در مسابقات اسلالوم آب های خروشان در کشور تایلند و چند مقام دیگر در مجموع 27 مدال قهرمان کشوری، آسیا و دنیای از جمله افتخارات ورزشی من در رشته قایقرانی در سطح حرفه ای ملی در این سالها بوده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه رشته ما رشته المپیکی است و باید در داخل پیست استاندارد تمرین کنیم و 90 درصد کشورهایی که در این رشته فعال هستند یا پیست های استاندارد دارند و یا ورزشکاران آن ها در کشورهایی که این امکانات را دارند در حال تمرین هستند. در ایران سالها است این رشته فعال است و یک رشته المپیکی است و مدال آوری خوبی دارد، اما هنوز یک پیست استاندارد و مناسب در سطح کشور نداریم. این در حالی است که در کشور رودخانه های بسیار خوبی داریم که حتی پتانسیل مسابقات قهرمانی دنیا را دارند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش در این زمینه بودجه خاصی اختصاص نمی دهد و فدراسیون هم در توانش نیست که چنین کاری انجام دهد. سال جاری ما انتخابی مسابقات 2020 المپیک توکیو را داریم، تمام رقبای ما مثل تایلند، چین تایپه، کره، قزاقستان و ازبکستان در کشورهای اروپایی و یا کشورهایی که پیست استاندارد خوبی دارند تمرین می نمایند. چین تایپه و ازبکستان در استرالیا در حال تمرین هستند و یا بعضی از کشورهای اروپایی چون آب و هوای استرالیا فصل گرم است و هوای خوبی دارد. بعضی دیگر از کشورها در پیست های استاندارد ژاپن که میزبان مسابقات است در حال تمرین هستند و یا کشورهایی که در پیست استاندارد و مصنوعی امارات در حال تمرین هستند که فصل زمستان بیشتر کشورهای اروپایی که خودشان پیست های استاندارد و خوبی هم دارند در امارات در این پیست به تمرین می پردازند.

ملی پوش سابق آب های خروشان کشورمان خاطر نشان کرد: رشته ما رشته ای است که ورزشکاران آن باید مرتب تمرین داشته باشند و در مسابقات شرکت نمایند. اما متاسفانه ما در رودخانه تمرین می کنیم، پیستی که احتیاج داریم خودمان می بندیم، در حد 150 متر یا 200 متر دروازه می بندیم روی رودخانه به یاری هیئت استانی که میزبان اردو است، سنگ های کف رودخانه را جا به جا می کنیم، کف رودخانه را مناسب سازی می کنیم برای یک اردوی بیست روزه، حالا اگر اردوی بعدی در همان استان باشد باز هم خوب است اما اگر محل اردو عوض گردد، دوباره این مراحل تکرار می گردد.

جعفری گفت: این کارها هیچ رمق و امیدی برای ورزشکاران نمی گذارد، وقتی می بیند رقبایش در چه شرایطی هستند و او چه شرایطی دارد. در هر صورت من به شخصه با توجه به این شرایط ترجیح دادم اگر برای من هزینه ای به عنوان ورزشکار می گردد برای تمرین و با اعزام به مسابقات زمانی که می دانم در شرایط نابرابر تمرینی هستم و شانسی برای کسب سهمیه ندارم این هزینه انجام نگیرد، چون این پول بیت المال است.

وی با اشاره به شرایط مالی که در جامعه وجود دارد، اضافه نمود: درست است من یک ورزشکار هستم، اما مسئولیت اجتماعی هم به عنوان یک فرد از جامعه بر دوش خودم احساس می کنم. هر روز شرایط مالی بدتر می گردد، اما نمی توانم، بگویم من ورزشکارم و باید تنها ورزشم را انجام دهم و بی خیال این مسائل باشم و به فکر مدالم باشم.

وی توضیح داد: ترجیح دادم که خود را کنار بکشم، تا اگر فرد دیگری جایگزین من گردد، شاید بتواند و دوست داشته باشد که به تمرینات ادامه دهد و در خدمت تیم ملی باشد. نظر هر کسی قابل احترام است، نایب رئیس فدراسیون و مربیان وقت تیم ملی که در دعوت شدن من به تیم ملی نقش داشتند در جریان این تصمیم قرار داشتند و به آن احترام گذاشتند و از آن ها تشکر می کنم که درکم کردند. سالها در خدمت تیم ملی بودم و این افتخار را داشتم که با پیراهن مقدس کشورم در مسابقات مختلف شرکت کنم.

نایب رئیس قهرمان آسیا در رشته آب های خروشان در مورد بازخوردهایی که بعد از خداحافظی از تیم ملی داشت، گفت: متاسفانه عده ای فکر کردند برای مهاجرت و یا پناهندگی و یا اینکه بخواهم از آب گل آلود ماهی بگیریم بوده است که این افکار واقعاً ناراحت نماینده است.

وی اضافه نمود: فرصت های زیادی برای رفتن داشته و دارم، اما هیچ گاه نکردم و در حال حاضر هم چنین تصمیمی ندارم، اگر چنین تفکری داشتم، می توانستم از ایران بروم و تمام کارهایم را انجام دهم و بعد این موضوع را اعلام کنم، اما ترجیح دادم در کنار مردم کشورم باشم و حتی به هم تیمی هایم یاری کنم بعد از خداحافظی. در هر صورت بازخوردهای مثبت و منفی زیادی بود که من به همه نظرات احترام می گذارم.

جعفری در ارتباط برنامه های آینده اش گفت: درست است از دنیای ملی جدا شدم، اما برنامه های حرفه ای ام را ادامه می دهم، با فدراسیون در ارتباط هستم که بتوانم در بخش استعدادیابی و تیم های پایه به فدراسیون یاری کنم.

ملی پوش سابق آب های خروشان کشورمان خاطر نشان کرد: در رشته آب های خروشان مسابقات مختلفی در طول سال در کشورها برگزار می گردد، بخشی که مربوط به تیم های ملی می گردد که دیگر اعزامی نخواهم داشت، اما در مسابقات آزادی که وجود دارد می توانم با هزینه شخصی شرکت کنم که البته این مساله هم در شرایط مالی فعلی امکان پذیر نیست، چرا که برای هر مسابقه ای که بخواهم شرکت کنم بین 15 تا 20 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، آریا جعفری ملی پوش تیم آب های خروشان واسلالوم با انتشار پستی پس از 14 سال از تیم ملی خداحافظی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 709

به "برای یاری به نسل آینده در کنار فدراسیون خواهم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای یاری به نسل آینده در کنار فدراسیون خواهم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید