طراحی داخلی خانه ویلایی: برداشت 60 تن پسته از باغ های آذربایجان غربی

به گزارش استدیو مرینا، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می گردد که سال جاری 60 تن پسته از سطح 125 هکتار باغ بارور استان برداشت گردد.

طراحی داخلی خانه ویلایی: برداشت 60 تن پسته از باغ های آذربایجان غربی

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جعفر وحدت معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ارومیه، اضافه کرد: کاشت پسته در سطح 500 هکتار از اراضی کشاورزی واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اجرا شده که 125 هکتار از این باغ ها بارور هستند.

وحدت توضیح داد: بعضی از شهر های آذربایجان غربی به ویژه ارومیه به علت شرایط زیست محیطی، ظرفیت مناسبی برای کشت و فراوری پسته دارد. عمدتا درشهرستان های ارومیه وسلماس پسته کشت شده ودرهمه شهرستان ها به غیرازاشنویه وچالدران وتکاب، جایگزینی باغات پسته انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برداشت پسته ازاواخر شهریورماه آغاز شده است و باتوجه به بحث کمبود منابع آبی واحتیاج به جایگزینی باغات پرآب بر با باغات کم احتیاج، احداث باغات پسته به شرط جایگزینی با باغات با احتیاج آبی بالا ازسال های اخیر دراستان انجام می گیرد.

وی با اشاره به میانگین فراوری 500 کیلوگرم پسته در هر هکتار بیان نمود: با توجه به تغییرات اقلیمی و در صورت تامین اعتبار از محل طرح اصلاح، احیا و جایگزینی باغات و تغییر الگوی کشت به منظور احیای دریاچه ارومیه نسبت به توسعه محصولات کم آب بر مانند پسته و سنجد به جای سایر محصولات باغی اقدام می گردد.

وحدت با اشاره به صرفه مالی این محصول ادامه داد: فراوری هر هکتار محصول پسته در استان برای یک خانوار زمینه اشتغال زایی مستقیم را فراهم و این امر یاری شایانی را به معیشت خانواده ها می نماید.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، عمده ارقام پیوندی در باغ های استان را رقم های احمدآقایی اسم کرد و ادامه داد: ارقام استفاده شده در باغات سازگاری اکبری، احمدآقایی، رضایی، عباسعلی، شاه پسند و AN 1 تا AN 5، نر زودگل و نردیرگل است.

پسته محصولی مقاوم به شوری آب های زیر زمینی است و توسعه کشت این محصول کم آب بر و جایگزینی آن به جای محصولات پرآب بر از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای کاهش مصرف آب در حوضه ابریز دریاچه ارومیه است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1784

به "طراحی داخلی خانه ویلایی: برداشت 60 تن پسته از باغ های آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی خانه ویلایی: برداشت 60 تن پسته از باغ های آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید