بمباران شدید صنعا، تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات در شرق یمن، اعزام نیرو های اطلاعاتی امارات به سقطری

به گزارش استدیو مرینا، خبرگزاری خبرنگاران- جنگنده های عربستان سعودی در جدیدترین دور از تجاوزات خود به یمن، شهر صنعاء پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.

بمباران شدید صنعا، تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات در شرق یمن، اعزام نیرو های اطلاعاتی امارات به سقطری

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، جنگنده های عربستان سعودی جدیدترین دور از تجاوزات نظامی خود به یمن را کلید زده اند.

بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته مناطق مختلفی از شهر صنعاء پایتخت یمن هدف حملات گسترده جنگنده های عربستان سعودی قرار گرفته اند.

رسانه های عرب زبان اعلام کردند که در این میان، منطقه الأعروش واقع در صنعاء هدف بیشترین حملات توسط جنگنده های عربستان سعودی قرار گرفته است.

این درحالی است که مناطقی از استان مأرب نیز توسط جنگنده های سعودی بمباران شد. این حملات درحالی است که سران ریاض همچنان مدعی عدم نقض حقوق بشر در یمن هستند.

یکی از علل و عوامل اصلی تشدید حملات سعودی به شهر صنعاء این است که نیروهای مقاومت یمن اخیراً پیروز شدند سرنموده تیم ترور حسن زید وزیر ورزش دولت نجات ملی یمن را به هلاکت برسانند.

پیشتر سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام نموده بود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی یمن با همکاری وزارت کشور یمن پیروز شدند سرنموده اعضای تیمی که حسن زید، وزیر ورزش دولت نجات ملی را به شهادت رساندند، شناسایی نموده و او را به هلاکت برسانند.

تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات در شرق یمن

تنش ها میان متحدان ریاض و امارات ادامه دارد و رئیس جمهور دولت مستعفی یمن دستور تشکیل یک تیپ نظامی جدید در شرق یمن را صادر نموده است.

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن به استاندار حضر موت در شرق یمن دستور داد تیپ نظامی جدیدی در منطقه بطاح لقور تشکیل دهد تا به نیروهای منطقه دوم نظامی در المکلا بپیوندند.

نیروهای منطقه دوم نظامی تحت فرماندهی فرج سالمین البحسنی است و شامل عناصر نیروهای موسوم به النخبه الحضرمیه هستند که امارات آنها را آموزش داده و به انواع سلاح ها مجهز نموده است.

بر اساس گزارش وبگاه متابعات، گروه های وابسته به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب/متحد امارات) در واکنش به این موضوع، درباره ایجاد این تیپ موسوم به حمایت از تأسیسات در المکلا هشدار دادند و آن را خطرناک خواندند.

در ادامه این گزارش آمده، هادی بر البحسنی برای استفاده از تیپ جدید اعمال فشار نموده تا بساط امارات را در ساحل حضرموت جمع کند.

همچنین، یکی از سران شورای انتقالی، حزب اصلاح نزدیک به دولت مستعفی را متهم کرد که گروه های تروریستی را از سوریه و لیبی به یمن منتقل نموده است.

تنشها میان دو طرف در شرق یمن در حالی ادامه دارد که اخیرا اعلام شد، ریاض به شدت در حال اعمال فشار بر هادی برای اعلام دولت صوری است.

وبگاه الخبر الیمنی در این باره نوشت، عربستان سعودی در حال هُل دادن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن است تا همزمان با اولین سالگرد امضای توافق ریاض، تشکیل دولت ولو صوری را در جنوب یمن اعلام کند.

اعزام نیرو های اطلاعاتی امارات به جزیره سقطری

امارات گروه جدید اطلاعاتی برای اجرای مأموریت ویژه علیه نیرو های وابسته به عربستان، به جزیره سقطری اعزام کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی یمنی پرس، یک گروه جدید اطلاعاتی وابسته به امارات اشغالگر سه شنبه وارد جزیره اشغالی سقطری شد.

بعضی منابع محلی گفتند این گروه با فرماندهی محمد علی ارحمه افسر بازنشسته اماراتی و دو تن دیگر وارد فرودگاه حدیبو شد.

منابع افزودند این گروه برای اجرای مأموریت ویژه علیه به اصطلاح نیرو های الواجب 808 وابسته به عربستان اشغالگر، به گروه عظیم تر اماراتی به ریاست خلفان المزروعی پیوست.

به گفته منابع، نیرو های این گروه پس از ورود، با شخصیت های اجتماعی و فرماندهان به اصطلاح شورای انتقالی هوادار امارات اشغالگر ملاقات کردند و به هر شخصیتی چک با رقم هنگفت تحت عنوان بخشندگی محمد بن زاید برای خرید وفاداری و اجرای برنامه های وی اعطا شد.

منابع افزودند گروه ارحمه به مراکز اطلاعاتی و جاسوسی از جمله گروه های وابسته به افسران امارات اشغالگر تحت فرماندهی خلفان المزروعی ملحق خواهد شد.

از سوی دیگر، نیرو های امارات اشغالگر سه شنبه یکی از فرماندهان مزدور به اصطلاح ائتلاف جنوبی وابسته به منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) را در جزیره سقطری ربودند.

منابع محلی گفتند احمد سالم صالح رئیس به اصطلاح اداره سازمان های گمرکی در ائتلاف ملی جنوب در مقر کار خود در دانشکده تربیتی در حدیبو ربوده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1199

به "بمباران شدید صنعا، تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات در شرق یمن، اعزام نیرو های اطلاعاتی امارات به سقطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمباران شدید صنعا، تشدید اختلاف متحدان ریاض و امارات در شرق یمن، اعزام نیرو های اطلاعاتی امارات به سقطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید