برترین دسرهای جهان از نگاه سی ان ان؛ از بستنی زعفرانی و باقلوا تا جنگل سیاه آلمانی

به گزارش استدیو مرینا، خبرگزاری CNN در صفحه سفر خود 50 دسر از برترین دسرهای سراسر جهان را معرفی نموده است. او در این گزارش نوشته که بسیاری از موارد معرفی شده در واقع یک عصرانه شیرین هستند چرا که در بسیاری از نقاط جهان مانند آسیا و افریقا خوردن دسر یک عادت غذایی بومی نیست و فرهنگ غذایی وارداتی به شمار میرود اما به هر حال این خبرگزاری برترین خوردنی هایی که می گردد به اسم دسر استفاده کرد را معرفی نموده است.

برترین دسرهای جهان از نگاه سی ان ان؛ از بستنی زعفرانی و باقلوا تا جنگل سیاه آلمانی

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در این فهرست 2 دسر که در ایران به صورت گسترده و سنتی تهیه می گردد هم وجود دارد: بستی زعفرانی که از آن با نام دسر ایرانی یاد شده و باقلوا که به اسم دسری از ترکیه آمده است. ما هم در چند گزارش به معرفی این دسرها می پردازیم.

ترتیب معرفی این دسرها بر اساس حروف الفبای انگلیسی است.

آلفاجورس | آمریکای جنوبی

تکه های کوچک شیرینی لطیفی که در میان آن یک کرم سنتی قرار گرفته است. این شیرینی در سراسر امریکای جنوبی از آرژانتین تا پرو پخته می گردد. علاوه بر مدل سنتی این شیرینی، مدلی که در شکلات تلخ غوطه ور شده، مدلی که با شکلات سفید پوشیده شده و مدلی که در نارگیل پیچیده شده را هم امتحان کنید.

اشترودل سیب (Apfelstrudel) | اتریش

در این اشترودل خمیر نازکی با موادی شامل سیب، کشمش، گاهی تکه های گردو و … پر شده است. این دسر در اغلب شیرینی فروشی های جهان فروخته می گردد.

باقلوا | ترکیه

باقلوا از ده ها لایه نازک خمیر باقلوا تشکیل شده که روی آن شربت می ریزند و در میان لایه ها آن تکه های ریز آجیل و … قرار می گیرد. البته انواع مختلف باقلوا بسیار متنوع است. باقلوا در بسیاری منطقه ها همچون قفقاز، شمال افریقا و … پخته می گردد اما خانه آن ترکیه است.

کیک جنگل سیاه | آلمان

کیک جنگل سیاه، کیک گرد شکلاتی است که در شربت گیلاس و نوشیدنی های دیگر خیسانده می گردد. در لایه بالایی کیک خامه زده شده و گیلاس تازه می گذارند و شکلات رنده شده روی آن می ریزند.

بورما | خاورمیانه و ترکیه

این شیرینی از کنافه ترد و طلایی که بر روی مخلوطی غنی و شیرین از آجیل پیچیده شده درست می گردد. این شیرینی زیبا و معطر از خانواده باقلوا به شمار میرود. این شیرنی معمولا سرخ می گردد و سپس در شربتی معطر خوابانده می گردد. بورما به صورت رول پیچیده و سپس برش می خورد و به این صورت مواد رنگارنگ داخل آن مانند پسته و گردو ظاهر زیبایی به این شیرینی می دهند.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1714

به "برترین دسرهای جهان از نگاه سی ان ان؛ از بستنی زعفرانی و باقلوا تا جنگل سیاه آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دسرهای جهان از نگاه سی ان ان؛ از بستنی زعفرانی و باقلوا تا جنگل سیاه آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید