به دنبال دونادونی با جیب های خالی

به گزارش استدیو مرینا، استقلال اما به همان اندازه که برای کنار گذاشتن شفر درگیر مسائل مالی است، در مذاکره با دونادونی یا هر سرمربی خارجی دیگری با مسائلی از همین جنس رو به روست.

به دنبال دونادونی با جیب های خالی

به دنبال دونادونی با جیب های خالی

روبرتو دونادونی، همان گزینه ای است که وینفرد شفر، 4 هفته ای می شود صدای پایش را می شنود. از همان 4 هفته پیش که علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه، مذاکره با ایجنت ایتالیایی را برای به توافق رسیدن با دونادونی آغاز کرده بود. خبری که به تأیید ایجنت ایتالیایی طرف مذاکره خطیر هم رسیده است.

هرچند که عده ای خبر مذاکره با دونادونی برای استقلال را هم تراز با مذاکره با مورینیو برای تیم ملی می دانند اما واقعیت این است که معاون باشگاه از 4 هفته پیش با ایجنت این سرمربی ایتالیایی وارد مذاکره شده بود.

سرمربی ایتالیایی که بعد از سال های بازیگری اش در تیم هایی چون میلان و تیم ملی فوتبال ایتالیا، مدت هاست در ایتالیا مربیگری می کند و حالا به گزینه مدنظر استقلالی ها تبدیل شده است. کسی که می توانست خیلی زودتر از این حرف ها جایگزین شفر شود، اگر مسائل اقتصادی باشگاه مانع نمی شد.

استقلال اما به همان اندازه که برای کنار گذاشتن شفر درگیر مسائل اقتصادی است، در مذاکره با دونادونی یا هر سرمربی خارجی دیگری با مسائلی از همین جنس رو به روست. شرایط اقتصادی باشگاه استقلال در حال حاضر اجازه استخدام مربی خارجی را به مدیران این باشگاه نمی دهد. به خصوص که اگر آن ها بخواهند حکم برکناری شفر را هم امضا کنند باید غرامت 600 هزار دلاری اش را بپردازند که این هم کار آسانی برای استقلالی ها نخواهد بود.

در واقع در صورت قطع همکاری با شفر، ادامه دادن با فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت تا خاتمه فصل، شاید تنها چاره استقلالی ها در حال حاضر باشد. هرچند که حتی قطع همکاری با شفر، با توجه به مبلغی که باید در ازای قرارداد فصل آینده اش به او پرداخت شود، ماجرای دیگری است که مانع از اخراج شفر و یا هر تصمیم سریع دیگری درباره او می شود.

به همین خاطر است که به نظر می رسد مدیران باشگاه استقلال دنبال راهی هستند تا با شفر برای جدایی به توافق برسند و مجبور نباشند بابت قرارداد فصل آینده پولی به او بپردازند تا شاید راحت تر بتوانند به گزینه های خارجی مثل دونادونی فکر کنند. چاره ای ندارند جز اینکه به همان اندازه که این قرارداد غیرمنطقی بسته شده، در قطع همکاری با او منطقی و هوشمندانه عمل کنند تا کمترین ضرر متوجه باشگاه استقلال شود.

هرچند که تا خاتمه فصل هرگونه پیش بینی درباره آینده استقلال و گزینه های جایگزین شفر، کار سختی است. برای باور هر خبری حول این داستان ها و پیش بینی آنچه انتظار نیمکت استقلال را می کشد اما باید همچنان منتظر ماند.

400 - 2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 170

به "به دنبال دونادونی با جیب های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال دونادونی با جیب های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید