بیشتر کارخانه ها با نیمی از ظرفیت خود کار می نمایند

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان قزوین روز شنبه با حضور پریچهر سلطانی مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک والبرز در مجلس شورای اسلامی، خانپور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین و جمعی از بانوان کارآفرین شهرک های صنعتی استان تشکیل شد.

بیشتر کارخانه ها با نیمی از ظرفیت خود کار می نمایند

سیده حمیده زرآبادی در این جلسه گفت: یکی از راهکارهای حل مشکل فراوری و بیکاری توسعه صنایع کوچک و استفاده از ظرفیت های کامل کارخانه هاست.

وی توضیح داد: در صنعت با یکسری مسائل مواجهیم که باید برای رفع آنها اقدام کرد و یکی از راهها توجه به صنایع کوچک است.

زرآبادی یادآورشد: در حال حاضر 70 درصد صنایع کوچک با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود کار می نمایند و اگر بتوانیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم می توانیم به حل مسائل امیدوار باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: وقتی فراوری به بانکها وابسته می گردد آسیب پذیری آن بیشتر است و اگر بخواهیم از این وضعیت خارج شویم باید نگرش و تغییری در سیاست های پولی و بانکی ایجاد گردد.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از مسائل در دادن تسهیلات به واحدها این است که بانک ها ابتدا بدهی خود را تسویه می نمایند و چیزی دست کارآفرین را نمی گیرد و مسائل همچنان باقی است.

زرآبادی گفت:نوسانات ارزی بر مسائل فراورینمایندگان اضافه نموده و در کنار تامین مواد اولیه، تخصیص ارز و واردات باید بتوانیم در ماههای آینده این مسائل را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 53

به "بیشتر کارخانه ها با نیمی از ظرفیت خود کار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر کارخانه ها با نیمی از ظرفیت خود کار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید