تاثیر بازی های رایانه ای بر انزوای اجتماعی بچه ها

به گزارش استدیو مرینا، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که والدین برای برون رفت بچه ها از انزوای اجتماعی ناشی از بازی های رایانه ای باید برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان و تشویق آنان به انجام بازی های جمعی داشته باشند، ضمن اینکه نباید نقش مسئولان برای برنامه ریزی و فراوری بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ و ارزش های بومی و احتیاج بچه ها را نادیده گرفت.

تاثیر بازی های رایانه ای بر انزوای اجتماعی بچه ها

به گزارش خبرنگاران، محسن احتیاجی و حدیث ابراهیمی در مقاله ای به آنالیز تاثیر بازی های رایانه ای بر انزوای اجتماعی بچه ها پرداختند.

امروزه رایانه و بازی های رایانه ای جزء انکار ناشدنی زندگی شده اند. تاثیرات بازی های رایانه ای بر سبک زندگی افراد امروزه به دغدغه پژوهشگران این عرصه تبدیل شده است؛ گستردگی، تنوع و جذابیت بازی های رایانه ای، آنها را از یک سرگرمی صرف فراتر برده است.

در بین اقشار جامعه اولین آشنایی بچه ها و نوجوانان با رایانه و فضای مجازی اصولا بازی های رایانه ای هستند. تحقیقات نشان داده است که انجام بازی های رایانه ای تحت بعضی شرایط از جمله استفاده طولانی مدت ازاین بازی ها و محتوای نادرست و خشن آنها منجر به افزایش انزوای اجتماعی می گردد.

انزوای اجتماعی در بچه ها به دلیل حساسیت و تاثیرپذیری در این دوران اثرات به مراتب زیان بارتری دارد.

این مقاله با روش اسنادی، ضمن آنالیز انزوای اجتماعی ناشی از استفاده نامطلوب از بازی های رایانه ای به ارائه راهکارهایی همچون، آموزش مهارت های اجتماعی به والدین و بچه ها، آموزش سواد فضای مجازی به والدین و نظارت آنان در دسترسی بچه ها به رایانه، نظارت برمحتوا و مدت زمان بازی های رایانه ای کودک پرداخته است.

برنامه ریزی والدین برای اوقات فراغت فرزندان و تشویق آنان به انجام بازی های جمعی، جهت برون رفت از این مسئله از جمله نتایج این مقاله است. در کنار این موارد، نباید نقش مسئولان برای برنامه ریزی و فراوری بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ و ارزش های بومی و احتیاج بچه ها را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگاران، این مقاله در چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در دانشگاه کاشان ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 344

به "تاثیر بازی های رایانه ای بر انزوای اجتماعی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر بازی های رایانه ای بر انزوای اجتماعی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید