تا به امروز هیچ مجوز بهره برداری از غارها در حوزه گردشگری صادر نشده است

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/یزد سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در مورد تخریب غارها به بهانه توسعه گردشگری از سوی بعضی افراد سودجو، گفت: تا به امروز هیچ مجوزی مبنی بر بهره برداری از غارها در حوزه گردشگری ارائه نشده است.

تا به امروز هیچ مجوز بهره برداری از غارها در حوزه گردشگری صادر نشده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین رزرو هتل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا نصیری با اشاره به ظرفیت غارهای تاریخی استان یزد به عنوان جاذبه های گردشگری استان، اظهار کرد: استان یزد به لحاظ دارا بودن جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، دارای تنوع زیادی است که یکی از این جاذبه ها، غارها می باشد و بیش از پنجاه واحد از این اثر طبیعی شاخص در سطح استان وجود دارد.

وی اضافه نمود: تا به امروز هیچ مجوزی مبنی بر بهره برداری از غارها در حوزه گردشگری ارائه نشده و تنها برای یکی از مناطق نمونه گردشگری استان مجوز صادر شده که در حال حاضر به دلایل زیست محیطی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دست آنالیز می باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به این موضوع که توسعه گردشگری جهت تخریب غارها صحت ندارد گفت: هماهنگی کامل با سازمان حفاظت محیط زیست مبنی عدم تخریب و بهره برداری صحیح از غارهای موجود استان که در کمیته غارشناسی و با حضور دستگاه های مرتبط انجام می گردد، صورت می پذیرد.

این مقام مسئول ویژگی غارهای استان یزد را منحصر به فرد دانست و توضیح داد: بعضی از این غارها دارای چند دهانه و بعضی فقط دارای یک دهانه هستند و داخل آنها یک یا چند حوضچه برای تجمع آب وجود دارد، همچنین تعدادی از غارهای موجود در یزد افسانه ای، تعدادی تاریخی و تعدادی زمین شناسی هستند که در واقع از لحاظ بلورها و قندیل های موجود در آنها اهمیت و زیبایی فوق العاده ای دارند.

نصیری با اظهار این مطلب که مجموعه غارهای استان محل های جذاب و دیدنی برای اهالی شهرستان های استان و علاقه مندان و مشتاقان ورزش کوهنوردی و غارنوردی و زمین شناسان بوده و همه ساله تعداد کثیری از این گروه ها را پذیرا می گردد، مطرح نمود: با یک برنامه ریزی و سرمایه گذاری حساب شده می توان برنامه این گروه ها را به گونه ای تنظیم کرد که از آن برای توسعه صنعت توریسم منطقه، بهره برداری مالی و اجتماعی لازم را نتیجه گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری یزد اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی یزد در راستای رونق در بخش طبیعت گردی و به ویژه کوهنوردی و غارنوردی در نظر دارد خانه طبیعت گردی جهت توسعه این بخش در یکی از شهرستان های مستعد استان ایجاد نماید.

لازم به ذکر است: غارهای نباتی، چله خانه بنادک سادات، چرخ الماس، مغستان، مخوف مهریز، غاریخ، گل عقدا و اتاق سفید از جمله غارهای استان هستند که از جاذبه های طبیعی یزد محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 699

به "تا به امروز هیچ مجوز بهره برداری از غارها در حوزه گردشگری صادر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز هیچ مجوز بهره برداری از غارها در حوزه گردشگری صادر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید