ترامپ از مبادله زندانیان روسی و اوکراینی ذوق زده شد!

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به مبادله زندانیان روسی و اوکراینی با استقبال از این تصمیم اعلام نموده مبادله این زندانیان می تواند نخستین قدم در دستیابی به صلح باشد.

ترامپ از مبادله زندانیان روسی و اوکراینی ذوق زده شد!

ترامپ در پیغام خود همچنین به اوکراین و روسیه برای موفقیت در اجرای مبادله زندانیان تبریک گفته است.

واکنش ترامپ پس از آن اعلام شده که امروز شنبه روسیه و اوکراین بزرگترین طرح مبادله زندانیان را به اجرا گذاشتند.

در همین رابطه، دو اتوبوس با پنجره های تیره و اسکورت پلیس، بامداد امروز شنبه 7 سپتامبر زندان مسکو را به مقصد فرودگاه ونوکووا ترک کردند تا گروهی از زندانیان اوکراینی را با زندانیان روسِ محبوس در خاک اوکراین مبادله نمایند.

این بزرگترین برنامۀ مبادلۀ زندانیان دو کشور و نخستین مبادله از سال 2017 میلادی تا کنون است و پس از مذاکراتی طولانی میان مقامات مسکو و کی یف ممکن شده است.

این برنامۀ تبادل زندانیان، یک پیروزی بزرگ برای ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین محسوب می گردد. آزاد کردن زندانیان اوکراینیِ محبوس در روسیه، یکی از وعده های انتخاباتی او بود. زلنسکی همچنین وعده داده است که به درگیری ها در شرق اوکراین سرانجام دهد.

شمار دقیق زندانیانی که در این روز مبادله می شوند اعلام نشده؛ با این وجود خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دولتی اوکراین تعداد آنها را 70 نفر اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 312

به "ترامپ از مبادله زندانیان روسی و اوکراینی ذوق زده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از مبادله زندانیان روسی و اوکراینی ذوق زده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید