تعاونی های فراگیر ملی در اردبیل جانی دوباره می گیرند

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، قاسم رحیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اضافه نمود: با توجه به ماهیت شرکت های تعاونی فراگیر و ملی 70 درصد اعضای این تعاونی ها شامل دهک های پایین جامعه هستند.

تعاونی های فراگیر ملی در اردبیل جانی دوباره می گیرند

وی اضافه کرد: با توجه ویژه به تعاونی های فراگیر ملی می توان در فقر زدایی و افزایش مشارکت مردم پیروز ظاهر شده و رونق مالی افرادی که از میزان درآمد متوسط یا پایین تر از آن برخوردارند را فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: یکی دیگر از رویکردهای مهم دولت توانمندسازی پنج هزار روستا در کشور بوده و در این راستا در استان اردبیل 38 تعاون روستا تشکیل شد تا با تجمیع سرمایه های اندک برنامه های تعریف شده اجرایی گردد.

رحیمی بر نشانه گیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر گسترش تعاونی های روستایی و فراگیر ملی اشاره نمود و ادامه داد: در مورد تعاون روستاها 25 مورد برنامه در سطح استان پیش بینی شده بود که از برنامه های مقرر 38 مورد اجرایی شد.

به گفته وی در راستای تشکیل تشکل های مرتبط با فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از مجموع 15 مورد تشکل پیش بینی شده تا کنون پیروز به راه اندازی 18 تعاونی شدیم که هر یک از قابلیت تبدیل به شرکت های دانش بنیان برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در طرح کارورزی اعلامی از سوی وزارت کار نیز هزار و 227 نفر مشارکت داشتند تا در توانمندسازی جامعه هدف به برنامه های ابلاغی عمل نماییم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 120

به "تعاونی های فراگیر ملی در اردبیل جانی دوباره می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی های فراگیر ملی در اردبیل جانی دوباره می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید