تعهد برای برگزار نکردن ترحیم و عروسی در دورود، شرایط همچنان قرمز است

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/لرستان فرماندار دورود می گوید: برای عدم برگزار مراسم ترحیم و عروسی در این شهرستان تعهد گرفته می شود.

تعهد برای برگزار نکردن ترحیم و عروسی در دورود، شرایط همچنان قرمز است

مجتبی بیرانوند در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرایط دورود همچنان قرمز است و به طور میانگین روزانه هشت نفر در این شهرستان به کووید-19 مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: در بحث مرگ و میر نسبت به ماه گذشته شرایط بهتری داریم و در هفته گذشته فقط یک نفر بر اثر کرونا فوت کرده است.

بیرانوند با تاکید بر اینکه به طور جدی از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی جلوگیری می شود، شرح داد: اگر شخصی در دورود فوت کند، نیروی انتظامی از بازماندگان تهعد می گیرد که مراسم نگیرند و بعد به شهرداری برای جواز کفن و دفن مجوز می دهد و در دو سه روز اخیر اعلام کرده ایم که تشییع از ساعت 19 به بعد و فقط باحضور خویشاوندان نزدیک برگزار شود.

فرماندار دورود اضافه کرد: در دفاتر رسمی ازدواج نیز از عروس و داماد یا والدین آنان تعهد گرفته می شود که مراسم برگزار نکنند و اگر تعهد بدهند و به آن عمل نکنند به طور جدی برخورد می شود.

وی با اشاره به کمبود ماسک و افزایش قیمت آن در دورود، بیان نمود: در رایزنی با استاندار قرار شده که سازمان صمت لرستان در این خصوص به ما کمک کند.

بیرانوند با بیان اینکه بیشتر آمار پلمب صنوف را دورود در بین شهرستان های لرستان دارد، اضافه کرد: نظارت بر بازار ادامه دارد و بلافاصله اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود بازرسان ورود می کنند و بدون شک مغازه پلمب می شود.

فرماندار دورود گفت: تمام کارمندان ادارات و اربارب رجوع از ماسک استفاده می کنند و رانندگان تاکسی را نیز ملزم کرده ایم که هم خودشان و هم مسافران ماسک داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1108

به "تعهد برای برگزار نکردن ترحیم و عروسی در دورود، شرایط همچنان قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد برای برگزار نکردن ترحیم و عروسی در دورود، شرایط همچنان قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید