تله گذاری در سواحل آمریکا؛ تعبیر کارشناس نظامی از زیردریایی تازه روسیه

به گزارش استدیو مرینا، یک کارشناس نظامی مدعی شد زیردریایی نو ناوگان اقیانوس آرام روسیه در واقع یک تله گذاری در سواحل آمریکا برای واشنگتن است.

تله گذاری در سواحل آمریکا؛ تعبیر کارشناس نظامی از زیردریایی تازه روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار نیکولای یومینوف فرمانده نیروی دریایی روسیه چندی پیش از ورود نیروی کمکی به ناوگان اقیانوس آرام این کشور اطلاع داد و گفت شش زیردریایی از نوع ورشاویانکا تا قبل از انتها سال 2024 به این ناوگان خواهند پیوست.

بعد از انتشار این خبر واسیلی دندیکن کارشناس نظامی در یادداشتی در این خصوص ادعا کرد: تصمیمی که برای گنجاندن این زیردریایی ها گرفته شده است، اتفاقی نبوده بلکه به علت این است که زیردریایی های کلاس ورشاویانکا قادر هستند عملیات های پنهان انجام دهند، زیرا هیچ صدایی که حضورشان را در محل موردنظر نشان دهد از خود پخش نمی نمایند.

او در ادامه اضافه کرد: زیردریایی ها نیروی اصلی ناوگان اقیانوس آرام روسیه هستند و وظیفه اصلی آن ها دفع تهدیدات احتمالی از سوی آمریکاست. حال روسیه با تقویت زیردریایی های ورشاویانکا که قادر به نفوذ به پایگاه های دشمن هستند برای آمریکا در زیر آب های اقیانوس آرام و سواحل آن تله می گذارد.

در اواسط ماه گذشته واشنگتن با ایجاد یک اتحاد نو با انگلیس و استرالیا هدف خود از تنظیم مجدد قدرت در منطقه اقیانوس آرام را نشان داده و موجب افزایش تنش در این منطقه شد. روسیه و چین نیز بعد از این اقدام برای اولین بار یک رزمایش نظامی مشترک در اقیانوس آرام برگزار کردند.

ناوگان چین و روسیه قبل از ورود به اقیانوس آرام از تنگه تسوگارو عبور کردند که یکی از فرماندهان سابق ارتش چین در این باره گفت استقرار کشتی های جنگی چین و روسیه در آنجا به معنای هشداری قوی هم به آمریکا و هم به ژاپن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1829

به "تله گذاری در سواحل آمریکا؛ تعبیر کارشناس نظامی از زیردریایی تازه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله گذاری در سواحل آمریکا؛ تعبیر کارشناس نظامی از زیردریایی تازه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید