برای نخستین بار تسلا خودروی تازه خود را پیش از ایالات متحده در چین رونمایی کرد

به گزارش استدیو مرینا، تسلا از نمونه بازسازی شده مدل 3 خود در چین رونمایی کرد که بر اساس اعلام این کمپانی می تواند مسافت بیشتری را رانندگی کند.

برای نخستین بار تسلا خودروی تازه خود را پیش از ایالات متحده در چین رونمایی کرد

این نخستین بار است که تسلا مدل تازه خود را پیش از ایالات متحده در چین عرضه می نماید. مدل تازه که قرار است در کارخانه تسلا در شانگهای ساخته گردد با قیمت اولیه 12 درصد بالاتر از مدل پایه قبلی در این کشور راهی بازار خواهد شد. بعلاوه قرار است در ادامه این مدل از خودروی تسلا به بازارهای دیگر آسیا، اروپا و خاورمیانه نیز صادر گردد.

همزمان تسلا قیمت مدل S و مدل X پرمیوم خود را بین 14 تا 21 درصد در چین و ایالات متحده که دو بازار بزرگ محصولات این شرکت هستند، کاهش داد.

این مدل تازه 6 سال پس از رونمایی از مدل 3 تسلا صورت می گیرد. مدل 3 تازه علاوه بر طراحی بیرونی تازه، تغییراتی را در داخل انجام داده و در عین حال بعضی به روزرسانی های فنی و تکنیکی هم انجام داده است. بزرگترین تغییرات هم در نمای جلو و عقب خودرو انجام شده است.

تسلا بعلاوه گفته که این خودرو دارای سیستم صوتی بهتر، فضای داخلی راحت تر و کیسه هوای اضافی است. تصاویر نمای بیرونی تغییرات کوچکی را نشان می دهد که ظاهر این خودرو را شیک تر نموده است.

افزایش قیمت مدل پایه 3 که پس از مدل Y پرفروش ترین خودروی این شرکت است می تواند حاشیه سود مطمئنی برای این شرکت ایجاد کند. اما کاهش قیمت ها برای مدل های رده بالاتر، با هدف رقابت تسلا با دیگر سازندگان خودروهای برقی که به ویژه در چین با این کمپانی آمریکایی رقابت دارند صورت می گیرد.

مدل 3 تازه اولین تغییر تسلا در خط فراوری خودروهای انبوه خود از زمانی است که پرفروش ترین خودروی جهانی خود، مدل Y را در سال 2020 عرضه کرد.

تسلا تاریخ عرضه مدل 3 تازه را در بازار ایالات متحده اعلام ننموده و معین نیست چه زمانی در بازار آمریکا از این خودرو رونمایی خواهد شد.

مدل 3 تازه نوید مسافت رانندگی طولانی تری را می دهد. نسخه استاندارد دارای برد 606 کیلومتر بر اساس استانداردهای آزمایشی چین است. این حدود 9 درصد بیشتر از مدل پایه ای است که در چین جایگزین شده است.

تسلا گفت که دریافت سفارشات را آغاز نموده و در سه ماهه چهارم تحویل در چین را آغاز خواهد نمود. بعلاوه در بازارهای دیگری که از شانگهای صادرات دارد، از جمله آلمان، ژاپن، مالزی، استرالیا و نیوزلند سفارش می گیرد.

در چین، قیمت مدل 3 تازه از 259 هزار و 900 یوان برابر با حدود 35 هزار و 800 دلار آغاز می گردد. این قیمت در آلمان هم معادل حدود 43 هزار یورو خواهد بود که قرار است تحویل آن در اروپا از اواخر اکتبر آغاز گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2244

به "برای نخستین بار تسلا خودروی تازه خود را پیش از ایالات متحده در چین رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نخستین بار تسلا خودروی تازه خود را پیش از ایالات متحده در چین رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید