توهین زشت سامسونگ به استیو جابز با عبارت یقه اسکی پوش

به گزارش استدیو مرینا، یکی از کارکنان سامسونگ در حرکتی ناپسند و زشت، در توضیح اپلیکیشن iTest استیو جابز را با لفظ یقه اسکی پوش خطاب و او را مسخره کرد.

توهین زشت سامسونگ به استیو جابز با عبارت یقه اسکی پوش

در طول مدت زمانی که اپل و سامسونگ مانند دو رقیب سرسخت در دنیای فناوری با یکدیگر به رقابت می پرداختند، بارها شاهد صحنه هایی بودیم که یکدیگر را برای فعالیت های مختلف مورد تمسخر قرار می دادند. برای مثال مدیرعامل این شرکت در رابطه با محصول عجیب این شرکت صحبت های طعنه آمیز انجام می داد و دیگری هم برای تبلیغ محصول خود، محصول آن یکی را زیر سوال می برد.

در تمام این سال ها، هیچوقت ندیده بودیم این دو شرکت از خط قرمز هم عبور کنند یا پا را از حد اخلاقی که وجود داشت و باید در کری خوانی ها وجود داشته باشد فراتر بگذارد. اما متاسفانه به نظر می رسد یکی از کارکنان سامسونگ این کار را انجام داد و به بدترین شکل ممکن هم این چنین اتفاقی افتاد.

توهین این فرد که هنوز مشخص نیست دقیقا چه کسی است به استیو جابز بود؛ شخصی که اپل پیشرفت خود را مدیون تصمیمات استراتژیک و هوشمندانه اوست و شخصی که بسیاری از افراد دنیا او را به نام الگوی اخلاقی و کاری خود در زندگی قبول داشته و دوست دارند. اگر به خاطر داشته باشید، از سالی که او در رویدادهای معرفی از گوشی های اپل شرکت می کرد، همیشه یک یقه اسکی مشکی و شلوار جین به تن داشت و خیلی کم شاهد تغییر سبک جابز در پوشش بودیم. این دقیقا همان موردی است که یکی از کارمندان سامسونگ به خاطر آن استیو جابز را مسخره کرد.

در شرحات اپلیکیشن iTest که متعلق به سامسونگ است، در رابطه با اینکه کاربران سامسونگ خاص هستند صحبت هایی شده و در ادامه هم لفظ یقه اسکی پوش در خطاب به استیو جابز آمده است که خب اصلا حرکت جالبی نبود. متن کامل این شرح به شرح زیر است:

همین یک متن نسنجیده باعث شد بسیاری از کاربران و علاقه مندان به محصولات اپل عصبانی شوند و خب این دقیقا چیزی بود که انتظار می رفت اتفاق هم بیفتد. کاربران اپل در حالت معمولی هم از سامسونگ و محصولاتش دل خوشی ندارند چه برسد زمانی که از شرکت رقیب توهینی به چنین شخصیتی شود؛ آن هم کسی که اکنون در قید حیات نیست.

قطعا تمسخر یک شخص مرحوم آن هم به خاطر سبک لباس پوشیدنش کار درستی نیست؛ حال چه آن فرد مدیرعامل سابق اپل و یک شخصیت کاریزماتیک نظیر استیو جابز باشد چه یک شخص بدون هیچ جایگاه یا پست و مقامی. بنابراین این حرف ها نباید زده می شد؛ خصوصا در اپلیکیشن شرکتی که رقیب اصلی اپل به تعداد میرود و باید جایگاه خود را از همه لحاظ بالا نگه دارد و حد و حدود خود را حفظ کند.

کاربران خشمگین اپل معتقدند مسخره کردن استیو جابز به خاطر سبک لباس پوشیدنش یک کار فوق العاده بی فرهنگانه از سوی سامسونگ بود. نباید اهمیت داشته باشد که یک فرد چگونه لباس می پوشد یا چه کاری انجام می دهد خصوصا برای کسی نظیر استیو جابز که انصافا لباس هایش جز تکراری بودن هیچ مشکل دیگری نداشتند. با این حال باید این مورد را هم در نظر داشت که این کار فقط از طریق یکی از کارمندان سامسونگ صورت گرفت و خب هر فرد اشتباه می کند.

طبیعتا این شخص با خود اینطور فکر کرد که اگر شخصیت اصلی از شرکت رقیب را هدف تمسخر خود قرار دهد، کاربران خود را راضی و خوشحال می کند اما به این موضوع فکر نکرد که رضایت نباید به هر طریقی بدست بیاید و به احتمال بسیار زیاد هم خود سامسونگ برای نشان دادن حسن نیت خود هم که شده او را توبیخ خواهد کرد. با این حال این متن همچنان در اپلیکیشن یاد شده وجود دارد و اسکرین شات های مربوط به آن دست به دست در شبکه های اجتماعی بین کاربران رد و بدل می شود.

استیو جابز یکی از مشهورترین و محبوب ترین شخصیت های دنیای فناوری به حساب می آمد و حتی برخی ها او را بالاتر از بیل گیتس و لری پیج می دانند. او یکی از محدود کسانی بود که با هوش و ذکاوت بالای خود، در رسیدن اپل به چنین جایگاهی مهم ترین نقش را ایفا کرد. او بود که اولین بار مکینتاش را اختراع کرد و فونت های زیبا را به زبان نوشتاری آن اضافه نمود؛ آیپاد، آیفون و مواردی از این دست از زمان او بود که بین کاربران محبوبیت پیدا کردند. به همین علت تمسخر چنین فردی حداقل به خاطر عواقبی که قطعا در پی داشت منطقی نبود.

استیو جابز مدتی بعد از دست و پنجه نرم کردن با بیماری نادر سرطان لوزالمعده درگذشت. چند سالی بود که او از این بیماری رنج می برد اما در نهایت تسلیم شد. یک ماه بعد از فوت او، زندگی نامه اش در دسترس قرار گرفت و به سرعت هم تبدیل به پرفروش ترین کتاب شد. در سال 2015 هم فیلمی بر اساس این کتاب و با نام استیو جابز ساخته و پخش شد. بنابراین به نظر می رسد شخص خاطی از سامسونگ باید منتظر مجازات سنگینی از سوی این شرکت باشد چون چنین کاری هرچند از طریق یک نفر انجام شد اما به پای سامسونگ نوشته می شود و قطعا چنین اتفاقی بازخورد بسیار منفی برای شرکت کره ای خواهد داشت. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1733

به "توهین زشت سامسونگ به استیو جابز با عبارت یقه اسکی پوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توهین زشت سامسونگ به استیو جابز با عبارت یقه اسکی پوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید