حسینی: دولت قبل از بهمن 99 حجم عظیمی پول از بانک ها استقراض کرد ، تصویب بودجه 19 هزار میلیارد تومانی برای افزایش جمعیت

به گزارش استدیو مرینا، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت دوازدهم بدون پشتوانه از بهمن 99 تا خاتمه دولت از بانک ها حجم عظیمی پول استقراض نموده بود که تورم و فشار مضاعفی را بر مردم تحمیل کرد، ولی ما تلاش داریم در بودجه1401 کسری نداشته باشیم.

حسینی: دولت قبل از بهمن 99 حجم عظیمی پول از بانک ها استقراض کرد ، تصویب بودجه 19 هزار میلیارد تومانی برای افزایش جمعیت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد حسینی پنج شنبه شب در دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان های خلیل آباد و بردسکن که در محل فرهنگسرای خاتم الانبیا بردسکن برگزار گشت اضافه کرد: تا کنون 14 سفر استانی رییس جمهور در عمر چند ماهه دولت سیزدهم اجرا شده و در حوزه های دیپلماسی، صنعت و کشاورزی کار های پرشماری رخ داده است و با فرصت مغتنمی که در کنار مجلس انقلابی داریم می توانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به این که وزارت مسکن و شهرسازی در کنار پرداختن به موضوع مسکن در دولت سیزدهم به مطالبات مردم منطقه در حوزه جاده توجه جدی دارد گفت: در توافق راهبردی 25 ساله که با چین آغاز شده یکی از موارد، حمل و نقل و راه آهن است که در این حوزه تحولاتی در دست انجام است.

حسینی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش داریم به صورت جهادی برای حل مسائل مردم تلاش کنیم اضافه کرد: در دهه اخیر، کشور آسیب های بسیاری از خشکسالی دیده و در این راستا با تشکیل شورای عالی آب و با تخصیص اعتبارات و تغییر در شیوه کشت و نحوه آبیاری اهتمام دولت بر حل مسائل کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دولت طی پنج ماهی که کار خود را آغاز نموده در اولین ریل گذاری در سند بودجه در پی جبران عقب ماندگی هاست لذا با توجه به ظرفیت ها باید آستین همت را بالا زد.

او اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر مسئولان و برنامه های اجرایی کرونا فروکش نموده و الان در زمینه بهبود معیشت مردم، دولت تنها منتظر کشور های اروپایی نبوده و همزمان که تیم مذاکره کننده در حال رایزنی است با قاطعیت گام های مهم دیپلماسی برداشته شده که گواه آن سفر رئیس جمهور به روسیه به عنوان بخشی از دیپلماسی چندوجهی کشور برای گره گشایی از مسائل کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در پنج ماه اخیر براساس گزارش گمرک، صادرات غیر نفتی افزایش یافته است و ما در برقراری ارتباط با سایر کشور ها حفظ عزت، حکمت و منافع را در نظر داریم.

حسینی اضافه کرد:ما مسائل کشور را می دانیم و معتقدیم باید روان سازی شده و مشکل بوروکراسی اداری حل گردد لذا اختیارات به استانداران از همین امسال تفویض می گردد تا کار ها انجام و زمینه سرمایه گذاری فراهم گردد.

وی با اشاره به وجود برخی قوانین و آیین نامه های دست و پاگیر ادامه داد: نخبگان باید دیدگاه هایشان را در حوزه مباحثی از جمله جایگزینی ارز ترجیحی و اینترنت ملی که هم اکنون در حال بحث در دولت است اعلام کنند تا دولت برای خدمت و گره گشایی مسائل مردم برنامه ریزی بهتری کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به گلایه ها در خصوص رویه بانک ها گفت: دولت دوازدهم بدون پشتوانه از بهمن 99 تا انتها دولت از بانک ها حجم عظیمی پول استقراض نموده بود که تورم و فشار مضاعفی را بر مردم تحمیل کرد، ولی ما تلاش داریم در بودجه1401 کسری نداشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور دیروز از جاده های شادمهر - کاشمر و خلیل آباد- بردسکن بازدید کرد.

حسینی در ادامه سفر به شهرستان بردسکن علاوه بر نشست با مدیران صندوق های قرض الحسنه با نخبگان، فرهیختگان و جمعی از روحانیون منطقه دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1954

به "حسینی: دولت قبل از بهمن 99 حجم عظیمی پول از بانک ها استقراض کرد ، تصویب بودجه 19 هزار میلیارد تومانی برای افزایش جمعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: دولت قبل از بهمن 99 حجم عظیمی پول از بانک ها استقراض کرد ، تصویب بودجه 19 هزار میلیارد تومانی برای افزایش جمعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید