خبرنگاران فرایند احداث واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده قطور رضایت بخش نیست

به گزارش استدیو مرینا، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: فرایند احداث واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده قطور خوی، رضایت بخش نیست و گلایه های مردم در این خصوص درست است.

خبرنگاران فرایند احداث واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده قطور رضایت بخش نیست

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

محمدمهدی شهریاری روز آدینه در بازدید پنج ساعته از منطقه زلزله زده قطور خوی اضافه نمود: با وجود کوشش اجرا شده، به علت عواملی نظیر شیوع بیماری کرونا و تعلل بعضی دستگاه های اجرایی از جمله شرکت بیمه، فرایند بازسازی مناطق زلزله زده مطابق برنامه ریزی ها پیش نمی رود.

وی با انتقاد از کوتاهی شرکت بیمه در انجام تعهدات مورد توافق اضافه نمود: انتظار داریم شرکت بیمه در اجرای تعهدات خود و پرداخت خسارت درست و کامل به واحدهای مسکونی زلزله زده اهتمام جدی داشته باشد که در غیر این صورت به محاکم قضایی شکایت خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم مناطق زلزله زده به اندازه کافی دچار سختی و مشکل شده اند و این وظیفه دستگاه های مسوول است که دسترسی مردم به ملزومات ساخت واحدهای مسکونی را تسهیل نمایند.

شهریاری به بنیاد مسکن و فرمانداری خوی نیز دستور داد که هر چه سریع تر در مورد سرعت بخشی به فرایند احداث و هماهنگی های بانکی برای پرداخت تسهیلات بازسازی و معیشتی اقدام نمایند.

وی همچنین توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و بانوان سالمند بدون سرپرست را خواهان شد و اضافه نمود: فرمانداری باید نسبت به شناسایی و معرفی این افراد به نهادهای حمایتی اقدام کند.

استاندار آذربایجان غربی بیان نمود: آزادسازی حساب های بانکی خسارت بیمه اماکن روستایی، پرداخت وام 30 میلیون ریالی یاری معیشتی برای همه مشمولان، مشخص تکلیف اماکن روستایی زلزله زده احداث شده در خارج از محدوده برای دریافت سریع خدمات حمایتی، استقرار ملزومات احداث واحدهای مسکونی و سیستم بانکی در مناطق زلزله زده، شناسایی و سرعت بخشی به احداث واحدهای مسکونی تخریب شده از جمله مواردی است که باید اقدامات لازم برای اجرایی شدن آنها انجام گردد.

بر اثر وقوع زلزله در روز سوم اسفند سال گذشته، صدها واحد مسکونی در منطقه قطور خوی تخریب شد که همچنان فرایند احداث آنها ادامه دارد.

قطور در مرز ایران و ترکیه و در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 936

به "خبرنگاران فرایند احداث واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده قطور رضایت بخش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند احداث واحدهای مسکونی در منطقه زلزله زده قطور رضایت بخش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید