خبرنگاران محققان قزوین به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین دست یافتند

به گزارش استدیو مرینا، قزوین - خبرنگاران - رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: محققان پارک و دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین که در درمان بیماران مبتلا به کرونا موفقیت چشمگیر کارآزمایی بالینی داشته است، دست یافتند.

خبرنگاران محققان قزوین به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین دست یافتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری استان قزوین، مصطفی مافی روز سه شنبه با اعلام این خبر، افزود: محققان این پارک و دانشگاه علوم پزشکی قزوین پس از طی مراحل علمی و کسب مجوزهای لازم با همکاری شرکت داروسازی البرزدارو برای تولید اولیه این دارو اقدام کردند.

وی گفت: مطالعات کارآزمایی بالینی دارو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر روی بیماران مبتلا به کرونا در پنج بیمارستان استان های قزوین و خوزستان انجام شد.

این مسوول افزود: نتایج این طرح موید اثربخشی چشمگیر این دارو در کاهش مدت زمان بستری، کوتاه کردن زمان نیاز به اکسیژن کمکی، بهبود فاکتورهای خونی و همچنین کاهش بسیار چشمگیر میزان مرگ و میر بوده است.

مافی افزود: این دارو از طریق مهار اتصال پروتئین های ویروس به گیرنده ACE2، مهار کمپلکس ایمپورتین و در نتیجه حفظ ایمنی سلولی، مهار آنزیم RDRP و HELICASE و در نتیجه مهار تکثیر ویروس، اثر ضد ویروسی خود را اعمال می کند.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: مطالعات اثر پیشگیرانه این دارو بر ابتلا به بیماری کرونا و نیز اثر ایمونومدولاتوری آن در حال انجام بوده و تا این لحظه اثربخشی بسیار خوبی به خصوص در بیماران سرپایی از خود نشان داده است.

وی گفت: این دارو پیروز به اخذ مجوزهای سازمان غذا و دارو کل کشور شده و مقدمات تولید آن در شرکت داروسازی البرز دارو فراهم شده است و به زودی در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

مافی افزود: در حال حاضر این دارو در کمیته علمی ستاد ملی کرونای کشور ارائه شده و در انتظار تأیید نهایی جهت پیوستن به پروتکل درمانی کشور توسط این ستاد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1284

به "خبرنگاران محققان قزوین به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین دست یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محققان قزوین به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین دست یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید